8.9 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecial„Ana, mon amour“, cel mai nou lungmetraj al regizorului Călin Netzer

„Ana, mon amour“, cel mai nou lungmetraj al regizorului Călin Netzer

“Ana, mon amour” este un film psihologic, care realizează o analiză detaliată a unei relații de cuplu și își propune să pună o oglindă în fața spectatorului și să-l invite la autoanaliză. Scenariul este o adaptare după romanul “Luminița, mon amour” al lui Cezar Paul Bădescu și este al patrulea lungmetraj al regizorului, după “Maria” (2003), “Medalia de onoare” (2009) și “Poziția copilului”(2013).

“Poziția copilului”, lansat la doar câteva săptămâni de la primirea Ursului de Aur la Festivalul de la Berlin, a devenit cel mai popular film românesc din ultimul deceniu, terminându-și circuitul din cinematografe cu 117.000 de bilete vândute, informează Agerpres. Filmările pentru “Ana, mon amour” se vor desfășura până pe 10 mai. Călin Netzer va colabora la acest proiect cu Andrei Butică (director de imagine), Dana Bunescu (monteur), Christina Paul (special make-up, Germania) și André Rigaut (sunetist, Franța).

Procesul de casting și repetițiile s-au întins pe o perioadă îndelungată, din august 2014. Actorii principali sunt Mircea Postelnicu și Diana Cavallioti, iar printre actorii secundari se numără Adrian Titieni, Vlad Ivanov, Igor Caras Romagnov, Tania Popa, Ionuț Caras, Ioana Flora, Vasile Muraru și Carmen Tănase.

Producătorul filmului este Parada Film (Călin Netzer și Oana Iancu), în coproducție cu Augenschein Filmproduktion, Germania (Maximilian Leo și Jonas Katzenstein), și Sophie Dulac Productions, Franța (Sophie Dulac și Michel Zana).

“Ana, mon amour” este primul lungmetraj al lui Netzer după pelicula “Poziția copilului”, care a fost distinsă cu premiul Ursul de Aur pentru cel mai bun film şi cu premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2013.

“Poziția copilului” este înainte de toate povestea Corneliei, o femeie de familie bună care încă nu și-a asumat faptul că băiatul ei, Barbu, de 34 de ani, s-a desprins de ea, și încă mai are reacții exagerat de protectoare la adresa lui. Iar când Barbu dă cu mașina peste un copil și provoacă un accident, Cornelia își desfășoară toate resursele (printre care și intimidarea și mituirea funcționarilor), însă anulează mai ales voința fiului ei, astfel ca acesta să depindă exclusiv de ea. Nimic din toate astea nu i s-a întâmplat regizorului român, însă el recunoaște pur și simplu că a cunoscut o astfel de relație, deseori mai frecventă în familiile înstărite.

La 38 de ani, Călin Peter Net­zer, care s-a ocupat pe durata întregului an 2013 promovarea peliculei în festivaluri, susține că filmul românesc primește critici bune în presă, însă nu ajunge foarte mult la publicul din țară. “Teoretic vorbind, filmul românesc este admirat în România de presă și publicul specializat, însă publicul larg nu merge la filmele românești. Sunt multe motive pentru asta, iar unul este că oamenii merg la cinema să se relaxeze, și nu să se confrunte cu probleme, dileme sau întrebări”, spunea în urmă cu un an regizorul, citat de Agerpres. 

Cineastul român susține că îl preocupă viitorul cinematografiei românești. “Lucrurile merg destul de prost, pentru că bugetul Centrului Național al cinematografiei a fost redus aproape la jumătate în ultimii doi sau trei ani”, explică el, astfel că lui și colegilor de generație le-au rămas festivalurile. 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă