UPDATE 14.45: Reprezentanții CJPC au anunțat, printr-un comunicat de presă, că au găsit probleme și la unitățile de cazare controlate. Printre acestea se numără: spații de cazare insuficient igienizate, prezența pânzelor de păianjen în camere, lenjerie de pat pătată, lipsa plaselor de țânari, aer condiționat neigienizat, lipsa informațiilor necesare turiștilor, lipsa autorizațiilor de funcționare de la primărie.
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa a efectuat, în ultimele zile, controale la circa 50 de agenți economici care își desfășoară activitatea în portul turistic Tomis. Au fost aplicate amenzi de peste 150.000 de lei, iar două unități au fost închise, din cauza neregulilor grave descoperite.
„Este vorba de o locaţie din Centrul Vechi în care gândacii colcăiau. Starea de insalubritate a locului şi a blocului alimentar era cruntă. Nu putem vorbi de niciun flux, de niciun spaţiu de depozitare, de nimic dintre lucrurile acestea ca fiind conforme. Nu mică ne-a fost mirarea că această locaţie avea atât aviz de funcţionare, cât şi autorizaţie sanitar-veterinară. Nu putem vorbi de o degradare a curăţeniei între momentul în care a fost controlat cu puţin timp în urmă şi cel în care am intrat noi. Vorbim de o stare de degradare a spaţiilor de depozitare în sine”, a declarat Horia Constantinescu, comisarul șef al CJPC. Oalele erau depozitate pe jos pentru a se răci, iar mâncare era servită în nişte “spaţii demne de Cascadorii Râsului”, spun el.
Acesta a precizat că una din terasele de pe plaja Modern, închisă în urma controlului de miercuri, a primit aviz sanitar-veterinar de funcţionare în data de 14 iunie 2017.
„Zona de preparare a ciorbelor era între hazna – exact locul prin care se administrează ţevile şi pompele care reglează fluxul din hazna – şi vestiar. Acolo se află blocul alimentar de ciorbe. Prin curte, printr-o incintă insalubră, traversăm către o cameră de frig în care am găsit o stivă de 160 de kilograme de pastă de mici pentru care comerciantul ne pune la dispoziţie un carneţel de bonuri cu data de expirare 6 iulie şi un alt carneţel de bonuri cu data de expirare de 8 iulie şi îmi spune că nu mai ştie exact care de unde sunt, dar că furnizorul aşa îi dă la fiecare lot de carne, câte un carneţel şi dânsul îşi etichetează produsele aşa cum crede de cuviinţă”, a mai spus Constantinescu.
Pe 29 iunie reprezentanţii Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Constanţa au verificat aceeași terasă şi au aplicat o sancţiune de 2.000 de lei, fără să găsească nereguli grave.
Mai mult, cele două terase de pe plaja Modern nu au autorizaţie de construire şi nici de funcţionare din partea Primăriei Constanţa.
„Gândiţi-vă ce înseamnă ca în două clădiri lipsite de autorizaţie de construire, fără autorizaţie de funcţionare a Primăriei de ani de zile, incluşi în incinta Neversea, să explodeze buteliile la care ei înţeleg să gătească. Vorbim de temperaturi de peste 50 de grade afară, la nivelul solului, oameni care gătesc în nişte linii de bucătărie cum greu vă puteţi imagina, la butelie, înconjuraţi de peste 170.000 de persoane. De ce să fim nevoiţi să se întâmple în zilele noastre şi nu doresc să se întâmple niciodată, o dramă care să ne trezească la realitate”, a mai spus directorul CJPC.