15.5 C
București
luni, 26 februarie 2024
AcasăSpecialAmbuteiaje și nervi la Agigea. Au închis podul spre litoral. Și deocamdată...

Ambuteiaje și nervi la Agigea. Au închis podul spre litoral. Și deocamdată atât

În prima zi de la închiderea podului spre staţiunile din sudul ţărmului românesc al Mării Negre, reporterii „României libere“ au fost la fața locului și au observat că nimeni nu lucrează. Oficialii CNADNR spun că lucrările propriu-zise vor începe curând, pentru că mai întâi trebuie aduse utilajele.

Şoferii care fac zilnic naveta spre sudul litoralului au constatat că podul vechi spre Agigea a fost închis de câteva zile, pentru reparaţiile finale, dar nimeni nu s-a apucat de lucru. „Pe vechiul pod nu lucrează nimeni, sunt numai niște milițieni care au restricționat traficul”, a declarat Mihai Bărbuliceanu, un șofer care face naveta zilnic din Costinești în Constanța. Rețele de socializare sunt pline de mărturii asemănătoare și de oameni nemulțumiți. „Problema e că nimeni nu repară nimic. Aș vrea să cunosc pe cel care a interzis traficul pe pod ieri, doar ca să se apuce de treabă peste vreo săptămână, două… Nesimțire râncedă, greu de găsit în altă țară, la alți oameni”, a declarat un locuitor din Eforie, nevoit să traverseze zilnic Agigea spre locul de muncă. „Mulțumesc CNADNR pentru cele trei ore petrecute în trafic din cauza incompetenței și corupției care au făcut ca podul să nu fie gata nici după șase ani. Chinezii l-ar fi făcut de la zero la jumătate din preț în șase luni. Noul pod din Agigea este gândit prost, cu o bretea îngustă și terminație spre autostradă într-un sens care este escaladat des de TIR-uri. Construcție împotriva șoferilor”, mai scrie un conducător auto care lucrează la o firmă de tractări auto. Nervozitatea oamenilor este atât de mare că atunci când a apărut un muncitor la podul vechi, momentul a fost filmat și pos­tat pe Facebook.

Pe loc repaus

Dacă vrei să traversezi Agigea, cea mai simplă și scurtă variantă, după închiderea po­dului vechi, este să-l folosești pe cel nou de peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, din Portul Constanța. Dar aceasta nu a fost proiectat să preia fluxul de autovehicule care circulă pe DN 39 Constanța – Mangalia. „Probleme sunt atunci când mergi dinspre Constanța spre Agigea, la sensul giratoriu de dinainte de cea din urmă localitate, de unde se intră pe autostrada spre București sau spre port. Pe sensul invers, probleme apar după Eforie, când drumul de două benzi se îngustează într-unul singur. Mai puneți la socoteală și șoferii care nu vin pe DN, ci prin cartiere, pentru că știu zona, și avem practic trei benzi care trebuie să ajungă pe una singură“, a explicat Mihai Bărbuliceanu.

Dacă înainte făcea acest lucru în 20 de minute, maximum 25, acum timpul este de cel puțin două ori mai mare. „Acum două zile am stat 35 de minute în ambuteiaj. Am înnebunit în trafic“, a susţinut acesta. Alții, cu tupeu, fac mai puțin, pentru că depășesc pe contrasens coloana de mașini și se bagă în față. Problemele cele mai mari sunt dimineața și după-amiaza, când lumea se duce sau vine de la serviciu. Tot el spune că autoritățile nu au luat nici o măsură de sistematizare a traficului, deși știau că podul se va închide. Singurul lucru pe care l-au făcut a fost să posteze un echipaj de poliție la intrările pe pod, care să devieze traficul. „Nimeni nu a catadicsit să facă un proiect de circulație înainte de restricții“, se revoltă constănțeanul.   

Şantier

Cum răspunde CNADNR

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) le spune șoferilor să aibă răbdare și îi asigură că lucrările vor fi gata la termen. „Șoferii trebuie să înțeleagă faptul că muncitorii nu pot începe să lucreze imediat după ce a fost oprită circulația. Acolo trebuie aduse mai multe utilaje, printre care și o macara. Ele nu puteau fi aduse sub trafic”, au declarat pentru „România liberă“ reprezentanţii companiei de drumuri.

Cele mai citite

INCREDIBIL! Sala polivalentă din Slatina va costa mai mult decât cea de la Iași și din Budapesta

La sfârșitul săptămânii trecute, s-a anunțat construirea a două săli polivalente la Iași și Slatina, dar, surprinzător, investiția din municipiul reședință a județului...

Centru de Resurse Juridice, un nou semnal de alarmă după ,,azilele groazei”

Cazul azilele groazei a scos la iveală faptul că seniorii țării sunt extrem de vulnerabili, iar legislația din țara noastră nu este suficientă și...

Administratorul Fondului Proprietatea (Frank Templeton) vrea să-şi majoreze comisionul de administrare de 4,4 ori

Administratorul Fondului Proprietatea, compania Franklin Templeton, a propus pentru Adunarea Generală a Acționarilor de luna viitoare modificarea contractului de administrare, în sensul majorării...
Ultima oră
Pe aceeași temă