32 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăSpecialAlertă de călătorie pentru Ungaria: În Budapesta nu mai au acces decât...

Alertă de călătorie pentru Ungaria: În Budapesta nu mai au acces decât automobile Euro 5 sau Euro 6. Motivul este poluarea excesivă

Autoritățile din capitala Ungariei au impus o restricție de călătorie conform căreia în interiorul Budapestei nu mai au acces decât automobile din clasele Euro 5 sau Euro 6.

Această informație a fost oferită, miercuri, sub forma unei alerte de călătorie emisă de Ministerul Afacerilor Externe al României.

"Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească pe teritoriul Ungariei că Primarul general al Budapestei a dispus, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 69/2008 (XII.10), ca, începând din data de 23.01.2017, să fie interzisă circulaţia vehiculelor în Budapesta care sunt încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare. Aceste restricţii se aplică zilnic, în intervalul orar 06:00 – 22:00, până la anunțarea unor noi măsuri", precizează comunicatul MAE al României.

Aceste restricţii nu se aplică pe drumul expres M0 care tranzitează zona administrativă a Budapestei, pe segmentul de drum dintre limita zonei administrative a Budapestei – Drumul Nagykovacsi – Drumul Szépjuhászné – Drumul Budakeszi – limita zonei administrative a Budapestei, respectiv limita zonei administrative a Budapestei – Drumul Nagykovácsi – str. Nagyrét – Drumul Máriaremete – Drumul Hidegkúti – limita zonei administrative a Budapestei.

Ministerul român de Externe subliniază că "în cazul încălcării acestor reglementări, pentru conducătorul auto se consideră că a săvârşit o contravenţie. Poliţia verifică respectarea acestor măsuri de restricţionare a circulaţiei vehiculelor. În caz de încălcare a prevederilor legale, se poate aplica o amendă de până la 150.000 Huf (aproximativ 500 euro)".

Există și unele vehicule care sunt exceptate de la această interdicție. Astfel, pot intra în Budapesta, chiar dacă nu respectă nivelele de poluare indicate, vehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, vehiculele de transport în comun, taxiurile, vehiculele care transportă bolnavi, automobilele medicilor, cele care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv vehiculelor de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

George Tuță își anunță prioritățile ca primar în Sectorul 1: transporturi și parcuri

George Cristian Țuță, candidatul care a câștigat alegerile în Sectorul 1, își anunță deja prioritățile ca primar. "L-am vizitat pe directorul STB pentru lista de...

România – Ucraina, scor 3-0. Debut de excepție la EURO 2024

Naţionala României a început cu o victorie categorică parcursul la Campionatul European din Germania, scor 3-0 cu Ucraina, la Munchen, în grupa E. Victoria...

Vladimir Putin a demis patru miniștri adjuncți ai Apărării. Pentru a ocupa unul dintre posturile vacante, președintele și-a numit o rudă

Președintele rus Vladimir Putin a demis patru miniștri adjuncți ai Apărării și a numit o rudă, Anna Tsivileva, pentru a ocupa unul dintre posturile...
Ultima oră
Pe aceeași temă