Alba Iulia se pregăteşte de sărbătoare în acest week-end, atunci când va fi organizată a noua ediţie a Zilelor Oraşului. De departe, pe lângă activităţile, expoziţiile şi concertele din oraş, punctul culminant al evenimentului va fi atins sâmbătă, atunci când se va da startul uneia dintre cele mai importante campanii de promovare a unui oraş din România. Cel puţin 1.000 de albaiulieni sunt chemaţi la zona pietonală de lângă Catedrala Încoronării pentru a-şi face câte un portret, iar la finalul respectivei campanii, care va dura până în 24 iunie, toate fotografiile vor fi asamblate pentru a forma un logo gigant al oraşului.
Portrete folosite în activităţi oficiale
Primăria Alba Iulia a anunţat că acest logo va fi folosit de către reprezentanţii municipalităţii în viitoarele acţiuni oficiale de comunicare şi promovare ale oraşului. „Cred că toţi cetăţenii oraşului nostru sunt mândri de Alba Iulia şi îi invităm să şi arate acest lucru. Noi suntem cei care trăim aici şi dacă noi nu ne promovăm, nu o va face nimeni altcineva. Am mai spus-o şi altă dată şi o repet de câte ori am ocazia: avem un oraş frumos, un oraş care şi-a schimbat în bine înfăţişarea în ultimii ani şi care începe deja să devină o destinaţie turistică obligatorie în România” a declarat primarul oraşului ardelean, Mircea Hava. Întreaga campanie se numeşte „Alba Iulia Mea”, iar ideea i se datorează lui Romulus Oprişcan, fost angajat al Ediţiei de Transilvania a României Libere, cel care îi va şi fotografia pe cei 1.000 de albaiulieni.