Terminalul Bursier Constanta al Bursei Romane de Marfuri, care functioneaza in cadrul Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura, a organizat anul trecut 141 de proceduri de licitatii.
La serviciile bursiere au apelat cel mai des Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime S.A. Constanta, Autoritatea Navala Romana, Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile S.A. Constanta, Centrul Roman pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale „Ceronav” si Directia de Sanatate Publica. Principalele avantaje oferite de bursa sunt concurenta, transparenta, tratamentul egal si confidentialitatea Ð acestea sunt, de altfel, elementele fundamentale care stau la baza oricarei organizari bursiere. Prin bursa, spun expertii, se poate obtine cea mai convenabila oferta de achizitie, atat pentru cumparator, cat si pentru vanzator.
Modernizare institutionala
In ultimii ani, ca un efort de modernizare, institutia constanteana si-a diversificat portofoliul de activitati, incercand sa atraga si clienti din alte domenii. Astfel, in acest an au fost semnate doua contracte, cu Spitalul din Mangalia si cu Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Ovine si Caprine Palas. In perioada urmatoare, terminalul constantean al Bursei Romane de Marfuri va organiza doua licitatii pentru Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile S.A. Constanta, in vederea achizitionarii de materiale, componente electronice si combustibili. La nivel national, in ringul Bursei Romane de Marfuri s-au desfasurat 1.010 proceduri de achizitii si vanzari, in valoare de peste 511 milioane de dolari. Valoarea totala a diferentelor favorabile de pret s-a cifrat la aproape 45 milioane de dolari. Prin comparatie, terminalul constantean a insumat peste 10% din activitatea totala a terminalelor bursiere din tara, fapt care denota importanta acestuia in economia locala si nationala. In ceea ce priveste activitatea totala din ringul Bursei Romane de Marfuri, cele mai importante valori de tranzactionare s-au inregistrat pentru companiile CFR Marfa, cu peste 170 milioane de dolari, si CFR Calatori, cu mai mult de 80 milioane de dolari. Aceste sume indica, spun specialistii, capacitatea si importanta economica a burselor de marfuri.