20.8 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialActivitatea portuara, promovata in Austria

Activitatea portuara, promovata in Austria

Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta a organizat in data de 6 aprilie evenimentul intitulat „Ziua Portului Constanta la Krems”, localitate situata in Austria. Manifestarea s-a inscris in linia actiunilor de promovare agresiva a Portului Constanta in cadrul Europei Centrale si de Est.

„Evenimentul s-a bucurat de un real succes, participarea fiind extrem de numeroasa, mai ales din partea austriaca. Oamenii de afaceri straini sunt foarte interesati de Portul Constanta si si-au exprimat dorinta sa tranziteze din ce in ce mai mult marfuri prin port”, a precizat Mircea Banias, directorul general al CNAPMC. La eveniment au luat parte peste 230 de invitati romani si austrieci, reprezentand cele mai importante companii de logistica si expeditii, precum si cei mai importanti operatori si alte companii interesate de transportul de marfuri prin Portul Constanta. Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Portului Krems reprezentat de patronul sau, Hubert Mierka. Una dintre directiile strategice urmarite este reprezentata de atragerea si dezvoltarea traficului de tranzit prin Portul Constanta, gratie legaturii pe care acesta o are cu Dunarea (Coridorul de Transport Pan-European VII) in partea de sud a portului si a facilitatilor pe care le ofera traficului de tranzit catre sau dinspre Europa Centrala si de Est.

Programul COLD

Relatiile de colaborare dintre porturile Constanta si Krems dateaza inca din luna octombrie 2005, cand a fost semnat un protocol care are ca scop principal realizarea unei promovari intense de catre ambele parti, in vederea atragerii de trafic si intensificarii cooperarii intre cele doua parti. Unul din punctele de interes comun atins in protocolul de cooperare cu Krems il reprezinta initiativa deschiderii unei linii de containere intre cele doua porturi, avandu-se in vedere intensificarea si promovarea transportului containerizat pe aceasta ruta. In acest sens s-a constituit un grup de experti austrieci si romani, in cadrul programului numit COLD (Container Liniendienst Donau), grup care a schitat pana in momentul de fata un proiect pentru viitoarea linie de containere. Serviciul de transport containere va fi asigurat de trei convoaie, cu zile fixe pentru plecare si voiaje in fiecare vineri de la Krems si sambata de la Constanta.
In prezent, traficul intre Portul Constanta si porturile austriece se ridica la 400.000 tone, ponderea cea mai importanta – de 355.000 tone – fiind inregistrata la importuri. Principalele categorii de marfuri tranzitate prin Portul Constanta care au ca destinatie sau punct de plecare Austria au fost: fosfat, minereu de fier, cereale, carbuni, produse metalice si produse chimice.

Poarta spre est

Cu ocazia evenimentului „Ziua Portului Constanta la Krems”, CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta a facilitat intalnirea companiilor romanesti (operatori, agenti, companii de expeditii) cu cele austriece, sprijinind initierea de noi relatii comerciale ale comunitatii portuare romanesti cu partenerii austrieci. De asemenea, reprezentantii Portului Constanta au facut cunoscute celor interesati facilitatile, serviciile si proiectele Portului Constanta, mesajul transmis fiind acela ca „Portul Constanta reprezinta o reala poarta de Est a Europei si o alternativa viabila pentru traficul de marfuri care au ca punct de destinatie sau plecare Europa Centrala si de Est”.

Facilitati fluviale

La evenimentul din Austria a participat si Valentin Zeicu, director general al Companiei Nationale „Administratia Canalelor Navigabile” SA Constanta. Acesta s-a intalnit cu o serie de operatori austrieci, dornici sa afle mai multe despre ultimele facilitati acordate de CNACN pentru cei care tranziteaza canalele navigabile. Dintre aceste ultime facilitati, se pare ca cele mai apreciate de cei prezenti la seminar au fost cele referitoare la reducerea tarifelor de baza cu 50% de la inceputul anului, facilitati la tarifare in functie de volumul traficului realizat, precum si cele referitoare la liberalizarea serviciului de pilotaj/asistenta tranzitare si la eliminarea taxei percepute de companie pentru dispecerizare. „Aceste masuri sunt menite sa fidelizeze actualii operatori si sa atraga noi colaboratori, in sensul cresterii traficului naval dinspre si catre Portul Constanta, dinspre si catre Europa Centrala”, precizeaza Adrian Pandici, purtatorul de cuvant al CNACN.

Nava de expozitie pe Dunare

Valentin Zeicu s-a intalnit cu reprezentantul unei importante companii austriece si a promis ca va inlesni tranzitarea canalelor navigabile de catre o nava de expozitie. Aceasta se va deplasa pe traseul: Portul Constanta Ð Canalul Dunare-Marea Neagra Ð Belgrad Ð Budapesta Ð Bratislava Ð Viena, incepand cu data de 4 mai 2006. Directorul CNACN a subliniat faptul ca actuala echipa manageriala a companiei se preocupa permanent de eficientizarea activitatilor in porturile Medgidia, Basarabi, Ovidiu si Luminita, precum si de modernizarea infrastructurii Canalului. „Compania va depune in continuare eforturi in sensul micsorarii costurilor de tranzitare a canalelor navigabile, astfel incat Coridorul VII sa devina cat mai atractiv”, precizeaza reprezentantii CNACN.
Dupa succesele repurtate cu actiunile de promovare a Portului Constanta in Budapesta si Krems, Mircea Banias a precizat ca exista solicitari si pentru organizarea unui astfel de eveniment la Belgrad, cel mai probabil in toamna acestui an.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă