21.1 C
București
sâmbătă, 22 iunie 2024
AcasăSpecial37% din internauţi, influenţaţi de publicitatea online fără să dea click

37% din internauţi, influenţaţi de publicitatea online fără să dea click

Nu mai puţin de 37% din utilizatorii de Internet sunt influenţaţi de publicitatea online fără să dea click, arată un studiu al IAB România şi eResearch Corp, derulat în perioada iunie-iulie 2010. Studiul arată că în urma vizionării unei reclame online, 37% din utilizatori se informează în vederea cumpărării, iar 29,9% răspândesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu.

În acelaşi timp, 15% din respondenţi declară că au cumpărat produsul advertizat în urma vizionării unei reclame online. Cei care caută ulterior mai multe informaţii online l-au cumpărat în proporţie de 28,7%, cifră comparabilă cu proporţia celor care l-au cumpărat în urma unui click pe banner (30%). Potrivit studiului IAB citat de ziare.com, 72% din utilizatorii sondaţi completează cu ajutorul Internetului informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii şi au o intenţie mult mai puternică de a achiziţiona produsul(37,6% au răspuns că au cumpărat produse în urma căutării pe internet, ca urmare a unei informări din alte medii).

Probabilitatea de a cumpăra un produs după ce s-au informat suplimentar prin intermediul Internetului creşte pentru cei care au căutat ce spun bloggerii despre produs/companie(45,4%) şi în cazul celor care au căutat pe forumuri sau reţele sociale mai multe informaţii despre produs(44,2%). Întrebaţi dacă dau click pe reclama pe care şi-au amintit-o cel mai bine, 31% au răspuns “Da, pentru a urma link-ul”, în timp ce un procent apropiat, 26%, au răspuns “Da, pentru a închide reclama”. În acelaşi timp, reclamele catalogate ca “sâcâitoare” au obţinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicităţii online analizate în studiu.

Studiul VIU arată că publicitatea online are efecte dincolo de acţiunea directă şi imediată a utilizatorului (click), că aceste comportamente amplifică intenţia de cumpărare, că internetul amplifică intenţia de cumpărare a celor care îl folosesc pentru a completa informaţiile primite din alte medii. “Proporţia utilizatorilor care fac alte acţiuni fără să dea click este, conform studiului VIU, aproape egală cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arată că aceste efecte nu pot fi ignorate”, a declarat Ionuţ Oprea, director executiv IAB România.

“Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumpărare şi de căutarea de informaţii în vederea cumpărării. Modul în care însă companiile pun la dispoziţie informaţii despre produsele lor determină reacţii diferite. Studiul demonstrează că acţiunile excesive şi intruzive sunt cele mai lipsite de eficienţă şi cele mai deranjante pentru consumatori” a spus Sorel Radu, Managing Partner eResearch Corp. IAB România şi eResearch Corp au derulat studiul VIU pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB România care au participat la studiu, eşantionul rezultat fiind de 10.647 persoane.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă