Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cât de multă apă trebuie să bem vara

În zilele caniculare de vară, hidratarea este foarte importantă pentru a vă menţine într-o formă fizică bună. O hidratare optimă înseamnă un consum zilnic de cel puţin doi litri de apă, la care se adaugă şi alte ...

Share

Alexandra Jeles 0 comentarii

09.06.2013 - 15:59

În zilele caniculare de vară, hidratarea este foarte importantă pentru a vă menţine într-o formă fizică bună. O hidratare optimă înseamnă un consum zilnic de cel puţin doi litri de apă, la care se adaugă şi alte lichide potrivite pentru zilele toride, precum limonada proaspăt preparată sau ceaiul de fructe cu lămâie şi gheaţă.

Nutriţioniştii recomandă, în timpul verii, indiferent de nivelul de efortul fizic depus, să consumaţi o cantitatea mai mare de apă, din cauza temperaturilor ridicate. Apa ajută la menţinerea echilibrului hidric şi termic al corpului.

“A consuma zilnic 1.5-2 litri ar trebui să fie un reflex simplu, determinat de senzaţia de sete, însă de cele mai multe ori, este nevoie să ne autoimpunem acest gest, fie pentru că nu simţim nevoia de apă, fie pentru că gustul ei nu ne atrage. Apa nu poate fi înlocuită dieta zilnică, însă există metode prin care să avem un aport optim cu efort minim şi plăcere maximă”, spune nutriţionistul Mihaela Bilic în cartea Sănătatea are gust.

Nutriţioniştii vă sfătuiesc să evitaţi băuturile alcoolice, carbogazoase şi în special pe cele cu aport de cofeină şi zahăr.

“Toate acestea conţin coloranţi şi aditivi care afectează procesele metabolice. Majoritatea băuturilor aşa-zis răcoritoare conţin acid fosforic, iar excesul acestei substanţe în sânge determină separarea calciului din oase, lăsându-le fragile şi poroase. De asemenea, buna funcţionare a enzimelor este perturbată şi astfel rezultă indigestia”, explică nutriţionistul dr. Lygia Alexandrescu de la Natural Silhouette.

Citeşte şi Ce spun specialiştii români despre studiul britanic care ne sfătuieşte să nu bem 2 litri de apă pe zi

Ceaiurile din plante nu trebuie să lipsească din dieta de vară, ca remediu împotriva constipaţiei şi a deshidratării. Sucul de lămâie şi laptele bătut ajută, de asemenea, la reechilibrarea hidrică după o perioadă de transpiraţie abundentă. Menta poate fi folosită la prepararea sucurilor proaspete de fructe deoarece creează senzaţia de prospeţime şi de răcoare.

“Evitaţi lichidele foarte reci, pentru că acestea nu ajută în mod real la răcorirea corpului pe perioada verii. Consumarea băuturilor cu gheaţă, atunci când suntem înfierbântaţi, poate conduce la vasoconstricţia vaselor de sânge, lucru care trebuie evitat atunci când încercăm să ne răcorim”, afirmă nutriţionistul dr. Lygia Alexandrescu.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...