Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

STUDIU. Românii se feresc de denunțuri împotriva angajatorilor. Cât de importantă este reputația companiei pentru angajați

Cei mai mulți români ar prefera să lucreze pentru o companie integră și transparentă, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate. Totuși, doar 1 din 10 români și-ar denunța angajatorul în cazul în care acesta ar fi vinovat de evaziune fiscală, arată rezultatele unui studiu remis redacției.

Share

Ana-Maria Anițoiu 0 comentarii

Actualizat: 31.03.2015 - 18:43

Cei mai mulți români ar prefera să lucreze pentru o companie integră și transparentă, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate. Totuși, doar 1 din 10 români și-ar denunța angajatorul în cazul în care acesta ar fi vinovat de evaziune fiscală, arată rezultatele unui studiu remis redacției.

Pentru cine preferă românii să lucreze

Studiul „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații” a arătat că peste 70% dintre români au spus că reputația companiei este relevantă atunci când își caută un nou loc de muncă. Angajații români chestionați au spus că preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența sunt valori de bază. 

Doar 36% dintre respondenți ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate. 

În plus, în situațiile în care există suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulți români au spus că ar solicita explicații oficiale care să clarifice situația, în timp ce 21% au declarat că ar începe să-și caute un alt loc de muncă. 

Din totalul respondenților, doar 16% ar avea curajul să denunțe aceste suspiciuni autorităților statului, iar un procent mai mic, de 5%, și-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.

Principalele motive ale românilor pentru părăsirea locului de muncă

Principalele motive pentru care românii și-ar schimba postul sunt dorința de a obține venituri mai mari, perspectiva unei evoluții în carieră și reputația proastă a actualului angajator în rândul angajaților. 

Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simți valorizați, în siguranță și mândri de reputația bună a companiei angajatoare.

Motive de apariție a conflictelor 

Pentru jumătate dintre cei chestionați, lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relației cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial.

Însă, salariul a fost considerat un motiv de conflict de 48% dintre respondenți. 

Alte conflicte pe care și le-au amintit respondenții au fost provocate de presiunea foarte mare venită din partea superiorilor, 37%, lipsa transparenței în interiorul companiei, 34% și lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei și al angajaților. 

Așteptările angajaților români de la angajatori

Cele mai mari așteptări ale angajaților români se îndreaptă către dovezi de integritate și responsabilitate din partea angajatorului, dar și către capacitatea liderului de a inspira oamenii. 

Motivarea angajaților în a-și depăși limitele și crearea unui mediu favorabil dezvoltării personale și profesionale reprezintă așteptări pentru 50% dintre români.

În ultimele șase luni, unu din doi români și-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potențial angajator la un interviu.

Studiul „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice ivox.ro, pe un eșantion cu vârste cuprinse între 18 și peste 55 de ani, din mediul urban, cu educație superioară și venituri cuprinse între 1000 și 3000 de lei. 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...