5.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSocialSocietateStudiu din #telemuncă: Cum și cât de des își curăță românii spațiul...

Studiu din #telemuncă: Cum și cât de des își curăță românii spațiul de lucru?

Pandemia a obligat un număr foarte mare de oameni să experimenteze telemunca, adică munca din confortul propriei locuințe. Iar în ciuda așteptărilor, nu toată lumea a privit munca de acasă ca pe ceva negativ, ci dimpotrivă, o mulțime de angajați declară că ar prefera în continuare să lucreze de acasă chiar și atunci când pandemia va lua sfârșit.

Ei bine, munca de acasă vine cu multe beneficii, iar confortul reprezintă un bun exemplu în acest sens. Totuși, pentru a te putea bucura de cât mai mult confort în regim de telemuncă, curățenia în spațiul de lucru este absolut necesară.

Dar cât de des își curăță românii spațiul de lucru? Am făcut un mic studiu pe această temă, iar în rândurile următoare vei găsi concluziile noastre.

Mai bine de jumătate dintre românii care lucrează de acasă curăță spațiul de lucru săptămânal

Puțin peste 50% dintre românii care lucrează în regim de telemuncă au declarat că fac ordine în spațiul de lucru cel puțin o dată pe săptămână. De regulă, acest lucru îl fac vinerea, la final de program.

Sunt și persoane care preferă să se ocupe de întreținerea spațiului de muncă la început de săptămână, astfel încât să aibă parte de cât mai mult confort dar și de o motivație suplimentară, oferită de mediul plăcut obținut în urma curățeniei.

25% dintre angajați fac curățenie zilnic

Sunt și foarte mulți perfecționiști care nu concept să lucreze într-un mediu dezordonat și murdar. Prin urmare, ziua lor începe cu o scurtă curățenie care să le ofere condiții optime de muncă. Dat fiind faptul că se ocupă de acest aspect zilnic, murdăria nu se acumulează, iar astfel curățenia este mult mai ușor de realizat, necesitând mai puțin timp.

Sunt și persoane care uită de curățenie

Nu toată lumea pune preț pe curățenie, ci sunt destule persoane ce se pot concentra chiar și într-un mediu mai dezordonat. Acestea își amintesc de curățenie doar atunci când dezordinea atinge cote mult prea mari.

Acest lucru se întâmplă, în medie, o dată la două săptămâni însă sunt și excepții în care trece chiar și mai mult timp până să curețe mediul de muncă.

Ce implică activitatea de curățare a spațiului de lucru?

Ei bine, nu este o activitate care să necesite prea mult timp sau efort. O simplă curățare a biroului folosind o soluție specială pentru mobilier se dovedește a fi adesea mai mult decât suficientă. Totuși, puțină ordine se dovedește a fi și ea, la rândul său, de mare ajutor pentru obținerea unui mediu cât mai curat.

Majoritatea persoanelor nu folosesc soluții sau produse speciale pentru curățenie, ci doar un spray pentru mobilă și o lavetă, nimic mai mult.

Condițiile optime de muncă pot fi obținute însă doar în urma curățeniei în întreaga încăpere unde ți-ai amenajat spațiul de lucru, o activitate care necesită însă mai mult efort și totodată mai mult timp.

Ștergerea prafului, întreținerea cu soluții speciale a tapițeriei scaunului de birou și a canapelei sau, dacă folosiți o husă pentru scaunul de birou sau huse elastice pentru canapeaua din birou, spălarea ori înlocuirea periodică a acestora, aspirarea încăperii, spălarea pardoselii și aerisirea pentru o perioadă mai lungă de timp.

Acestea sunt, așadar, informațiile pe care am reușit să le adunăm despre obiceiurile în ceea ce privește curățenia în spațiul de lucru al românilor care lucrează de acasă în această perioadă.

Există un procent de persoane care preferă să lase curățenia în responsabilitatea unei firme ce oferă servicii de curățenie pentru birouri, iar astfel în urma unui cost nu foarte mare, obținut un mediu curat și plăcut, prielnic pentru o zi de muncă în care ai dus la bun sfârșit toate taskurile. Tu cât de des te ocupi de curățenie în spațiul amenajat pentru telemuncă?

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă