Studiul arată că peste 60% dintre români percep brandurile care lansează ediții tematice de Sărbători, ca fiind mai atrăgătoare
Produsele în ediție limitată, lansate cu ocazia Crăciunului sunt preferate de 7 din 10 români, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research în 2024, scrie startupcafe.ro. Aceste ediții speciale atrag atenția consumatorilor, mai ales în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 44 de ani (74% ) și al femeilor (78%).
Studiul arată că peste 60% dintre români percep brandurile care lansează ediții tematice de Sărbători, ca fiind mai atrăgătoare. De asemenea, 64% dintre respondenți au declarat că dintre produsele reduse, cumpără un produs în ediție limitată, chiar dacă nu îl consumă de obicei, atrași de specificul sezonier și de aspectul festiv al ambalajelor.
Printre categoriile de produse preferate în perioada sărbătorilor de iarnă se află: alimentele (79%), băuturile (56%) și cosmeticele (39%).
De asemenea, mai mult de jumătate dintre români (52%) declară că vânează produse tematice de Crăciun, motivând decizia prin emoția specifică sărbătorilor (45%) și aromele de sezon, precum portocala (49%) și scorțișoara (35%).
Ambalajele festive, un factor decisiv
Aspectul vizual joacă un rol esențial în atracția față de aceste produse. Aproximativ 81% dintre români cunosc ambalajele festive importante, procentul fiind mai ridicat în rândul persoanelor cu venituri mari (88%).
„Edițiile limitate de Crăciun reușesc să creeze experiențe emoționale care depășesc simplul act al consumului. Ele simbolizează conexiunea cu atmosfera festivă, oferind consumatorilor un sentiment de apartenență și bucurie,” explică Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Cercetarea a fost realizată online, între 20 și 26 noiembrie 2024, pe un eșantion de 1.003 respondenți reprezentativi pentru populația adultă din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Marja de eroare a studiului este de ±3.1%, la un nivel de încredere de 95%. Aceste concluzii subliniază potențialul comercial al produselor tematice în perioada Sărbătorilor, oferind brandurilor și oportunități unice de a capitaliza emoțiile consumatorilor.