La Șantierul Naval din Galați a început construirea unei noi nave specializate în asigurarea operațiunilor de întreținere și reparații, dar și de dezvoltare a unor noi parcuri eoliene marine, nave care să poată opera chiar și în condiții dificile, precum cele din Marea Nordului. Este a doua navă din seria „WaveMaster”, construită pentru compania britanică Bibby Marine Services Ltd., care este pe punctul de a controla 25% din piața operațiunilor în parcuri eoliene marine.
Prima navă din serie, „Bibby Wave Master 1” a fost livrată și, date fiind peformanțele tehnice reușite de navaliștii gălățeni, acum este construită și a doua navă. Bibby Marine Services Ltd intenționează să mai comande la Damen Galați și alte nave similare, având nevoie de 20 de astfel de ambarcațiuni pentru a-și consolida poziția pe piață. O astfel de navă, de tip Service Operations Vessel (SOV), cu lungimea de 90 de metri, costă aproximativ 200 de milioane de euro. Cea e a doua navă din serie, a cărei construcție a fost începută acum, poartă indicativul de fabricație „SOV 9020”. Ea va fi utilizată, din 2019, pentru a întreţine şi repara instalaţiile din parcurile eoliene marine „Hohe See” şi „Albatros”, care aparţin concernului german Siemens Gamesa Renewable Energy& EnBW.
Navele din proiectul „SOV 9020 – Wave Master” se remarcă printr-o serie performanțe tehnice care au la bază doi de muncă în comun a proiectanților de la „Damen” Galați și specialiștilor de la compania proprietară a navei, Bibby Marine Services Ltd. Nava a fost proiectată de „Damen” cu un sistem de acces cu compensare a mişcării (Walk-to-Work), astfel încât ascensorul către pasarela de acces la eoliană are şase platforme de acces. Asta înseamnă că personalul poate întotdeauna să acceseze pasarela evitând folosirea scărilor. În construirea navei a fost luat în considerație avântul industriei turbinelor eoliene şi tendința acestora de a avansa către mare, acest concept personalizat garantând accesul confortabil, rapid şi sigur către turbine, cu costuri mai reduse în peste 80% din situaţii, inclusiv în cazul celui mai dificil scenariu şi anume în condiţiile din partea centrală a Mării Nordului.
Corpul este mai lung decât cel al unei nave convenţionale de aprovizionare a platformelor maritime, iar secţiunea prova a fost coborâtă cu 1,5 metri pentru a crea forme „V” pronunţate. Această característică asigură o reducere semnificativă a impactului valurilor şi măreşte eficienţa propulsoarelor prova. Un astfel de propulsor poate asigura o foarte bună manevrabilitate a unei nave, care poate fi rotită „în loc”, la 360 de grade, ca și cum s-ar roti în jurul unei axe. Nava poate rămâne pe mare pe perioade de până la o lună. Cazarea standard tip „Comfort Class 2” asigură 60 de cabine individuale, capacitatea totală de personal la bord fiind de 90 de membri ai echipajului și specialiști în turbine eoliene.