Ca urmare a semnalărilor autorităților publice locale din județele Arad, Hunedoara, Maramures, Mures și Sibiu privind imposibilitatea susținerii funcționării în continuare a serviciilor voluntare pentru situații de urgență, Ministrul Afacerilor Interne a propus Guvernului României preluarea echipajelor de intervenție de către inspectoratele județene pentru situații de urgență.
Astfel, a fost adoptat un act normativ care prevede suplimentarea cu 338 de posturi a statelor de organizare ale Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și ale structurilor subordonate din județele Arad, Hunedoara, Maramureș, Mureș și Sibiu, ce vor fi ocupate prin preluarea personalului cu pregătire paramedicală de la administrațiile locale ale județelor amintite.
Acest demers pune în aplicare Legea nr. 78/2020 privind aprobarea Programului-pilot de preluare a personalului angajat cu pregătire paramedicală din cadrul echipajelor SMURD specializate în acordarea primului ajutor calificat, aflate în finanțarea unor unități ale administrației publice locale din cele 5 județe menționate.
Prin această măsură se va asigura, pe de o parte, funcționalitatea ambulanțelor în localitățile Arad, Hunedoara, Petroșani, Târgu Mureș, Deda-Ibănești, Târnăveni, Sărmașu, Sibiu, precum și continuitatea activității inspectoratelor pentru situații de urgență din județele respective, fără a fi necesar ca personalul să desfășoare cursuri de pregătire inițială, condiție esențială în cazul încadrării unor persoane fără experiență.
Persoanele instruite în acordarea primului ajutor calificat și implicit în asistență medicală de urgență prespitalicească de către unitățile teritoriale ale IGSU, ce se va realiza după data de 15 decembrie 2020, va permite mărirea capacității de gestionare a situațiilor de urgență de la nivelul comunităților respective.