-0.7 C
București
luni, 23 decembrie 2024
AcasăSocialEvenimentCe înălțime avea "autocarul morții": 3,71 metri!

Ce înălțime avea „autocarul morții”: 3,71 metri!

Datele oficiale disponibile pe internet precizează, explicit, că „autocarul morții”, care a avut un accident la intrarea în Pasajul Unirii din București, avea o înălțime de 3,71 metri, în condițiile în care înălțimea maximă permisă în acest pasaj este 3,50 metri.

Autocarul înmatriculat în Grecia era model Travego O580-15. Datele indicate de firma producătoare indică o înălțime proprie de 2,55 metri (fără aparatul de aer condiționat). Dar dacă se adaugă aparatul de aer condiționat, înălțimea autocarului devine „aproximativ 3710 mm”. Deci aproximativ 3,71 metri.

Conform indicatoarelor rutiere de dinainte de intrarea în pasaj, în pasaj nu au voie să intre vehicule cu înălțime mai mare de 3,5 metri. Acest lucru înseamnă că șoferul autocarului a încălcat semnificația indicatorului.

Șoferul era obligat să cunoască datele tehnice ale autovehiculului pe care îl conducea. De asemenea, dacă șoferul a folosit o aplicație de navigație, el trebuia să introducă în aplicație datele exacte ale autovehiculului pe care îl conducea, nu date specifice autoturismelor. Ce-i drept, o foarte populară aplicație, Waze, nu permite introducerea de date specifice autocarelor, întrucât Waze este destinată autoturismelor.

Șoferul de pe „autocarul morții” n-a cunoscut nici aplicația de navigație

Printre termenii de utilizare care însoțesc aplicația Waze apare și următoarea precizare, foarte importantă:

„Road information prevails. The information provided by the Service is not intended to replace the information provided on the road, such as travel direction, time based restrictions, lane restrictions, road blockades, traffic signs, traffic lights, police instructions, etc.”

Deci indiferent de indicațiile oferite de aplicația de navigație, acestea sunt doar recomandări. În schimb, semnificația indicatoarelor rutiere este obligatorie. Cea mai recentă modificare pe instrucțiunile Waze a fost la 9 mai 2022.

În accidentul de autocar de la Pasajul Unirii a murit un pasager de 53 de ani. Șoferul a plecat înapoi în Grecia, unde va fi judecat. Autocarul avariat a rămas la București și va fi păstrat pentru a i se face o expertiză.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Crin Antonescu recunoaște negocierile pentru candidatura la Președinție: Este o discuție complexă

Europarlamentarul PSD, Gabriela Firea, și-a exprimat sprijinul pentru candidatura lui Antonescu, lăudându-i experiența politică Fostul președinte al PNL, Crin Antonescu, a confirmat duminică, pentru Europa...

Senatorii și deputații, convocați luni pentru alegerea președinților Camerelor: Pas decisiv înaintea formării noului Guvern

Președintele Klaus Iohannis a anunțat că, imediat după finalizarea alegerilor în Parlament, va face o nominalizare pentru funcția de prim-ministru Parlamentarii României au fost convocați...

Crin Antonescu recunoaște negocierile pentru candidatura la Președinție: Este o discuție complexă

Europarlamentarul PSD, Gabriela Firea, și-a exprimat sprijinul pentru candidatura lui Antonescu, lăudându-i experiența politică Fostul președinte al PNL, Crin Antonescu, a confirmat duminică, pentru Europa...
Ultima oră
Pe aceeași temă