5.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSocialEducațieMasterclass retorică, ed. a-II-a: Cum să construiești un discurs convingător?

Masterclass retorică, ed. a-II-a: Cum să construiești un discurs convingător?

Pe 12 septembrie 2023, începând cu ora 11:00, Dorina Ene, formator acreditat și marketing expert cu 15 ani experiență în comunicare, va susține a doua ediție a masterclass-ului „Cum să construiești un discurs convingător?„.

Dezvoltată de cultura Greciei antice, retorica poate fi considerată arta elocvenței, a vorbirii frumoase și convingătoare. Iliada lui Homer (pe care istoricii o situează între 850 și 750 î.Hr.) ne  oferă, poate, cea mai veche mărturie a exercitării artei retoricii. După introducerea cititorului în atelierul lui Hefaistos, Homer ne prezintă prima scenă retorică: doi bărbați sunt reprezentați negociind în fața unui public, iar miza acestei negocieri este o cantitate de aur, destinată celui care va vorbi cel mai bine, cu cel mai mult sens.

Regăsim mărturii ale importanței retoricii în viața comunității și în politică la numeroși reprezentanți ai Antichității. Dacă la Platon retorica însemna mai degrabă o formă de manipulare, pentru Aristotel (384–322 î.Hr.), elev al Academiei lui Platon, retorica nu era despre a convinge publicul de neadevăruri, ci despre construirea celui mai convingător discurs în circumstanțele date. Concepția lui Aristotel despre retorică este în concordanță cu cea a lui Cicero (106 – 43 î.Hr.). Pentru amândoi, retorica era arta de a vorbi elocvent în slujba binelui.

Pornind de la textele marilor oratori (printre care Retorica – Aristotel, Institutio Oratorio – Quintilian, De Oratore – Cicero) și având la îndemână discursuri ale unor personalități marcante (Steve Jobs, Martin Luther King, Barack Obama, etc.), participanții la masterclass vor avea ocazia să dobândească tehnici eficiente de construcție a unui discurs convingător. 

Am adunat toate cunoștințele dobândite în 15 ani de comunicare și am creat un masterclass unic, cu informații pe care nu le găsești sub această formă și la același nivel de profunzime în niciun alt curs despre public speaking/ discurs și persuasiune. Am luat decizia de a elabora acest masterclass după realizarea singurei lucrări dedicate analizei discursului primilor trei clasați candidați la prezidențialele din 2019.„ menționează Dorina Ene, marketing expert în agenția enTourage Communications.

Ce este un discurs, ce presupune un discurs convingător și cum îl poți construi chiar tu? Toate aceste subiecte vor fi abordate în cadrul masterclass-ului online din 12 septembrie 2023.

Toate cunoștințele dobândite de participanți în cadrul masterclass-ului pot fi aplicate imediat în comunicarea organizațională ori a brandului personal, în construcția mesajelor orale, dar și scrise, indiferent de domeniul de activitate. Sunt așteptate la eveniment persoane vorbitoare de limba română, care doresc să-și îmbunătățească tehnica de construcție a unui discurs ori a unui text scris pentru a capta atenția publicului, studenți la comunicare, relații publice, marketing, jurnalism, dar și orice persoană adultă interesată de evoluție și dezvoltare personală.

Programul orientativ al masterclass-ului include următoarele tematici:

1. Introducere în retorică – Aristotel, Cicero, Quintilian

2. De ce ai nevoie pentru a deveni un bun orator?

3. Triunghiul retoric al lui Aristotel

4. Pilonii argumentării

5. Figuri de stil specifice discursului și tehnici de construcție

6. Exemple și exerciții practice

Detalii despre plata pentru rezervarea locului se pot obține de pe https://entourage.com.ro/2023/07/22/masterclass-cum-sa-construiesti-un-discurs-convingator/.

Despre Dorina Ene

Formator acreditat și marketing expert în agenția de marketing enTourage Communications, Dorina Ene și-a început activitatea în comunicare în 2006, chiar înainte de începerea studiilor masterale în „Comunicare și relații publice„. De-a lungul timpului, a lucrat cu branduri renumite, precum Nestle, Henkel, Himalaya Healthcare, Perfect Tour, Vavian Pharma, dar și cu antreprenori locali pe care  i-a ajutat să comunice mai bine și să aibă o strategie coerentă de marketing. Din 2017, aprofundează domeniul retoricii, punând accent în primul rând pe Antici, întemeietorii oratoriei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă