Inflația afectează planurile și bugetele românilor pentru cadourile de sărbători. Potrivit celui mai recent sondaj efectuat de platforma de recrutare online BestJobs, angajații români alocă un buget cu 40% mai mic decât anul trecut pentru cadourile pe care au în plan să le dăruiască de Crăciun prietenilor și familiei. Mai exact, 52% spun că au alocat pentru acest Crăciun o sumă de bani de cel mult 300 lei, în timp ce mai mult de jumătate planificau în 2021 să aloce cel mult 500 de lei. În plus, 26% vor aloca între 301 și 500 lei, 12% dăruiesc în valoare de 501-1000 de lei, iar 10% nu au în plan să cumpere deloc cadouri anul acesta.
În ceea ce privește tradițiile de Crăciun la job, doar 40% au declarat că mai organizează Secret Santa. Dintre aceștia, 51% alocă un buget de cel mult 100 de lei pentru această ocazie, 23% plănuiesc chiar un buget mai mare, iar 27% nu vor depăși suma de 50 de lei.
Deși nici anul acesta nu lipsesc cadourile precum cănile cu tema de Crăciun, puloverele călduroase de Crăciun, șosetele, cosmeticele și obiectele personalizate, dintre cei care vor face cadouri colegilor/ șefilor anul acesta, 17% vor oferi cărți, 15% obiecte de decor de Crăciun și tot 15% dulciuri, în timp ce 13% vor face cadou ceva cât mai practic și util.
Cei mai mulți angajați români petrec Crăciunul și Revelionul în familie
Crăciunul rămâne sărbătoarea care reunește membrii familiei, 75% dintre respondenții la sondajul BestJobs spunând că vor petrece astfel. Tot așa vor petrece și 42% dintre români noaptea dintre ani, în timp ce 12% au în plan petrecere alături de prieteni, 13% doar cu partenerul/a, iar alți 14% încă nu și-au rezervat nimic.
Dacă anul trecut, bugetul celor mai mulți dintre respondenți pentru cadourile de Crăciun și petrecerea de Revelion era de cel mult 500 de lei pentru fiecare, în prezent, aproape 38% declară că vor avea un buget de sub 300 lei disponibil pentru petrecerea de Revelion, în timp ce procentul persoanelor care nu vor cheltui nimic pentru acest eveniment este de 16%.
Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 noiembrie – 10 decembrie, pe un eșantion de 1.049 de utilizatori de internet.