Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

600 de elevi și părinți din Sectorul 3 învață despre inteligența emoțională prin teatru

Programul de educare emoțională “Aventurile Tzitzi-Poc” lansează în sectorul 3 o serie de spectacole și workshop-uri în rândul a 600 de copii, părinți și cadre didactice din grupuri vulnerabile, cu sprijinul programului StartONG.

Share

Catinca Giosanu 0 comentarii

Actualizat: 20.11.2019 - 14:58

268 de elevi de etnie rromă, cu risc de abandon școlar, din clasele 0-4, 286 de părinți și 50 de cadre didactice din școlile Mexic și Nr. 73 din Sectorul 3, din Capitală, beneficiază începând din această săptămână de spectacole interactive și ateliere de lucru destinate educării emoționale a acestora.

Cele două tipuri de activități din cadrul proiectului abordează holistic problemele principale precum analfabetismul funcțional, abandonul școlar și absenteismul, dar și implicarea activă a părinților și a profesorilor în educația emoțională a copiilor.

“Aventurile Tzitzi-Poc” este un program de educaţie emoțională non-formală prin teatru și psihologie, inițiat de Asociația Clasa Întâi, cu sprijinul StartONG, care stimulează motivația elevilor cu risc de abandon școlar și ajută la dezvoltarea capacităților emotionale ale acestora. Spectacolele sunt create sub observație psihologică, iar situațiile prezentate sunt inspirate din realitate și abordează tematici precum furia, supărarea, bucuria, cum și de ce să învățăm, responsabilitatea socială și nu numai. Până în prezent, pe teritoriul României au fost susținute 110 de spectacole, cu peste 4500 copii participanți.

“De la început ne-am propus  să ajutăm cât mai mulți copii să-și descopere și să-și înțeleagă resursele interioare. Empatia și toleranța sunt două valori necesare în educația copiiilor. Nu este suficient pentru un copil  să-și dezvolte doar abilitățile cognitive, el are nevoie să-și cunoască emoțiile și nevoile emoționale, în drumul lui către un adult echilibrat. Doar așa putem accesa societatea în care ne respectăm așa cum dorim și construim împreună relații sănătoase. Acest lucru presupune, printre altele, un vocabular al emoțiilor dezvoltat si capacitatea de a autoregla emoțiile”, spune psihologul Mirona Păun, fondatoarea Tzitzi-Poc și președinta Asociației Clasa Întâi. 

Până la finalul anului, în cele două școli vor avea loc experiențe de învățare diferite pentru fiecare categorie de beneficiari, care să răspundă nevoilor și realității fiecăruia dintre ei, toate având la bază metode de actiune, psihodramă si coaching.

Proiectul Tzitzi-Poc este destinat copiilor cu vârste între 2 și 8 ani, părinților acestora, bunicilor, educatorilor, profesorilor și oricărui alt adult care se înconjoară cu copii. În 2018, proiectul a fost premiat într-o competiție națională pentru “ideea cu cel mai mare impact în societatea românească”.

Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultural. Valoarea totala a programului este de 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere și instituțiilor non-administrative.

Citește totul despre:

#lazi

Comentarii

loading...