Tot mai mulți aleg să ofere bebelușilor şi copiilor mici educație acvatică, care le oferă siguranță și libertate să se bucure de sporturi acvatice pentru întreaga viață.
Temperaturile scăzute fac ca părinții să caute alternative la jocul din parc, mai ales în cazul copiilor cu vârsta de până la 3 ani. Una dintre activitățile cu beneficii importante asupra acestora este înotul, iar acesta poate fi o alegere inspirată mai ales în cazul bebelușilor, fiind singura activitate recomandată încă de la vârsta de 4 luni.
Specialiștii – medici ORL sau pediatri – arată că stimularea imunității se face atunci când apar diferențe mari de temperatură, adică iarna. E important însă ca trecerea să se facă gradual, de aceea am asigurat o cameră de aclimatizare, asociată de copii drept loc de joacă, ce oferă un timp – tmapon de acomodare și asigură un confort termic important. În ultimii ani chiar vedem o creștere a solicitărilor pe durata sezonului rece, de 15%-20%, mai ales că înotul este o alternativă perfectă în sezonul rece la obișnuitele activități fizice în aer liber, a declarat Carmen Dumitru, fondator și manager Acvatic Bebe Club.
60% dintre copiii care participă la lecțiile de educație acvatică au vârste între 4 și 36 luni, mai mult de jumătate având până în 2 ani. 22% dintre copii continuă lecțiile mai mult de un sezon, media frecventării cursurilor în cazul acestora fiind de 2 ani. 15% dintre părinți decid să revină la Clubul de Educație Acvatică ABC și în cazul celui de-al doilea copil.
Motivele sunt multiple, și completează nevoia celor mici de actvitate fizică. Astfel, un studiu (condus în Islanda de profesorul Hermundur Sigmundsson de la Departamentul de Psihologie al Universității de Știință și Tehnologie din Norvegia, 2010, respectiv un studiu al Griffith University din Australia, 2013) arată că bebelușii și copiii care au urmat lecții de înot între vârsta de 2 luni și 4 ani dezvoltă o mai mare încredere în sine, sunt mai independenți și se adaptează mai ușor la nou. De asemenea, studiile au mai arătat că beneficiile înotului asupra motricității și dezvoltării musculare apar timpuriu, iar continuarea acestei activități în timpul sezonului rece contribuie la creșterea imunității.
Succesul unei lecții de înot la vârste timpurii vine însă din metoda de abordare. Astfel, fiecare ședință de educație acvatică este structurată în așa fel încât copilul să se poată acomoda treptat cu apa, organismul să fie pregătit pentru efort, iar apoi să se înceapă activitatea propriu-zisă, în funcție de vârstă.
Încurajăm prezența în apă a unuia dintre părinți, în cazul bebelușilor, pentru ca transferul de încredere să se realizeze treptat. Copilul este stimulat să exploreze mediul acvatic în siguranță, cu ajutorul obiectelor plutitoare. Prezența constantă a instructorului îi oferă acestuia posibilitatea să adapteze exercițiile ritmului de evoluție al copilului, astfel incât ședința de înot să fie prilej de relaxare și bună dispoziție. Abordarea instructorilor ABC stimulează încrederea celor mici în propriile forțe, dorința de explorare, creativitatea în joacă, diminuând astfel și anxietatea de separare față de părinți, a mai precizat Carmen Dumitru, fondatorul clubului de educație acvatică.