„Asumarea răspunderii este o procedură care este mai restrictivă decât OUG, care permite dezbatere şi vot în cele două Camere ale Parlamentului. Pe când asumarea de răspundere presupune depunere de amendamente în timp foarte scurt de către parlamentari. (…) O strategie fiscal-bugetară nu trebuie prezentată prin asumarea răspunderii. Acolo e vorba de destinul României pe doi-trei ani. Este vorba de alocările pentru investiţii, procentele din PIB pentru salarii, de deficitele bugetare. Sunt chestiuni care trebuie discutate în forurile Legislativului. (…) Personal, îmi manifest speranţa că după această asumare de răspundere nu vor urma şi altele”, a afirmat purtătorul de cuvânt al ALDE, potrivit Agerpres.
El a explicat că ALDE a depus, joi, la proiectul de lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul viitor, un amendament ce vizează creşterea deficitului bugetar la 3,95%.
„Dacă la dezbaterea bugetului, marile proiecte de investiţii nu-şi găsesc locul, atunci să avem această rezervă (700-800 milioane de lei), ceea ce ar însemna un deficit de aproape 4%. Dar vorbim de sume care merg exclusiv către investiţii, care nu afectează exerciţiile bugetare viitoare şi nu diminuează spaţiul fiscal viitor, aşa cum se întâmplă cu alte tipuri de cheltuieli, cum se întâmplă pentru salarii şi pentru pensii. Trebuie negociat cu UE ca sumele alocate pentru anumite proiecte investiţionale cu care Comisia Europeană a căzut de acord să fie scoase din deficitul bugetar. România are de reconstruit foarte mult. Alte ţări din Europa de Vest şi-au majorat deficitele foarte mult în anii ’70-’80 şi şi-au construit reţelele de infrastructură. Acum, când trebuie să o facem noi, apar aceste restricţii severe, ceea ce pentru România este un mare dezavantaj”, a explicat Vosganian.
Guvernul şi-a asumat, joi, în Parlament, răspunderea asupra proiectelor privind unele măsuri pentru asigurarea bunei funcţionări a instanţelor judecătoreşti şi a Parchetelor de pe lângă acestea în anul 2020, modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane şi aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020.