12.2 C
București
duminică, 21 aprilie 2024
AcasăOp & EdOpiniiȘtiați că... România are 8.000 km de autostradă?

Știați că… România are 8.000 km de autostradă?

Stadionul Național “Lia Manoliu” (Arena Națională) va fi asaltată de fani ai sportului rege, din întreaga Europă, care vor veni să urmărească, de la fața locului, cele patru partide de la turneul final al Campionatului European de fotbal (EURO) 2020, pe care Bucureștiul le va găzdui.

Acest lucru ar trebui să se traducă printr-un plus de imagine adus țării noastre și încasări record la buget.

Din nefericire, „grație” celor care au guvernat în ultimii ani și celor care se află, acum, la putere, cele mai mari șanse sunt ca România să fie, din nou, arătată cu degetul pentru infrastructura subdezvoltată.

Doar dacă privim situația stadioanelor, pentru care reprezentanții statului român (sub guvernarea PSD) și-au asumat că le vor asigura pentru antrenamentul echipelor care își vor disputa partide în Capitală, vom vedea ce imagine bună ne-am făcut.

Inițial, reprezentanții statului român și-au asumat răspunderea că vom avea trei arene de fotbal noi: Steaua, Giulești și Dinamo.

Planurile mărețe s-au schimbat însă, iar după ce proiectul stadionului din Șoseaua Ștefan cel Mare a fost plimbat prin curtea Clubului Sportiv Dinamo de către fostul ministru de Interne, cea mai bună prietenă a jandarmilor, Carmen Dan, ba în locul hipodromului, ba în stânga, ba în deapta, s-a renunțat la visul Câinilor, acesta fiind înlocuit cu inițiativa de a mai construi o parte din Stadionul Arcul de Triumf.

Acum, sunt șanse foarte mari să ducem fotbaliștii de talie mondială, care vor veni în România, să se antreneze lângă lanul de rapiță.

Adevărul este că ar fi o șansă unică pentru Cristiano Ronaldo să viziteze orașul Voluntari sau comuna Chiajna.

Vom avea ocazia să mai facem o româncă neaoșă celebră, dacă se întâlnește cu starul portughez în discoteca din sat.

 

Pierdut autostrăzi. Le declar nule

Un alt proiect, pentru care reprezentanții statului român s-au bătut cu pumnul în piept, în fața reprezentanților FIFA, că îl vor duce la bun sfârșit, este magistrala de metrou care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internațional Otopeni.

Acum, doar un etern optimist, despre care mulți ar spune că are nevoie de un control de specialitate, mai poate crede că acest proiect va fi gata până la strtul EURO 2020.

Dintre toate proiectle, cât de cât ambițioase, ale României, mai păstrăm șanse să ducem la bun sfârșit o scurtă fâșie de cale ferată până la aeroport, mai exact un mic pod, ce va fi mândria guvernării, a celei care se va afla atunci la Palatul Victoria.

Țara noastră a avut însă neșansă. Și nu mă refer doar la faptul că la conducerea statului s-au perindat tot felul de specimene, de diverse coloraturi politice.

Se pare că România a fost sabotată de forțe oculte, mai ales în cazul autostrăzilor.

Statul român nu mai este, de mult, unul corupt, dacă ne-am lua după declarațiile politicienilor.

Astfel, nu poate să se găsească decât o explicație supranaturală pentru dispariția a circa 90% dintre kilometri de autostradă promiși de cei care s-au perindat pe la guvernare, în ultimii 30 de ani.

După proiectele anunțate de politicieni, România ar fi trebuit să dețină, în anul 2020, aproximativ 8.000 de kilometri de autostradă.

În realitate, avem puțin peste 800 de kilometri, dintre care, multor porțiuni le putem spune, cu mare indulgență, autostradă.

Totuși, nu doar pe hârtie, România are câteva lucrări de infrastructură unice în lume:

–       o autostradă unde se poate găsi o specie foarte rară de gândac, Sibiu – Pitești (teren pentru o eventuală autostradă, cel puțin);

–       o autostradă unde s-au găsit urme de labă de urs preistoric, autostrada muzeu Lugoj – Deva;

–       o autostradă fantomă, Comarnic – Brașov;

–       o autostradă demolată, Orăștie – Sibiu.

Toate acestea fac din România un spațiu unic, care ar putea fi exploatat turistic, măcar profitând de aceste minuni ale infrastructurii și naturii.

Am putea avea un program turistic pentru turiștii străini, care să înceapă cu o primă experiență, senzație de montagne russe, la aterizarea pe pista Aeroportului Internațional Otopeni.

Cu siguranță, străinii, amatori de senzații tari nu ar spune nu.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Corespondentul rus de război Semion Eremin a fost ucis într-un atac cu drone

Corespondentul rus de război Semion Eremin, care lucra pentru cotidianul rusesc Izvestia, a fost ucis vineri într-un atac cu drone ucrainene în sud-estul Ucrainei,...

Tesla reduce cu 2.000 de dolari prețurile modelelor Y, X și S în SUA

Tesla a redus prețurile din SUA ale vehiculelor sale Model Y, Model X și Model S cu 2.000 de dolari fiecare, la câteva zile...

Vântul puternic a suspendat manevrele în porturile de la Marea Neagră

Vântul puternic suspendă, sâmbătă, manevrele în porturile de la Marea Neagră, potrivit jurnalul.ro. Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că au fost...
Ultima oră
Pe aceeași temă