Ministerul Educației ne-a anunțat că a fost publicat un al treilea volum de rapoarte cu privire la rezultatele obținute de elevii români la testele internaționale PISA, cele care, în principal, își propun să observe cum pot școlarii să utilizeze informațiile dobândite în sistemul educațional în probleeme de zi cu zi.
Alt volum, alte pagini, dar, din nefericire, aceeași poveste.
Putem remarca încercarea echipei de comunicare a ministrului Ligia Deca de a sublinia partea plină a paharului (dacă se poate discuta despre așa ceva, în condițiile date).
Concret, ministerul de resort ne informează că puțin mai mult de 50% dintre elevii supuși testelor au “trecut examenul” – nu este un examen și de aceea folosesc ghilimelele – în loc să atragă atenția că aproape jumătate au fost apreciați analfabeți funcționali.
Nimic nou! De ani buni suntem tot acolo!
Concluzia ce trebuie formulată este că nu se vede efortul de a îmbunătăți situația, în ciuda declarațiilor decidenților din Educație.
Nu vedem o schimbare radicală a curriculei.
Mai mult, putem constata o tendință de a conduce sistemul de învățământ preuniversitar, tot mai mult, către o “joacă de-a școala”.
Practic singurul motiv pentru care nu avem 90% analfabeți funcționali este devotamentul unor profesori cu experiență, în timp ce “mințile cenușii” din Ministerul Educației rămân încremenite.
La minister nu există preocupare pentru un proiect real de îmbunătățirie a situației, ci doar o lăcomie pentru proiecte pe bani europeni sau de la Banca Mondială, justificate prin obținerea unor statistici care să ne prezinte situația reală din școală.
Participarea României la PISA 2022 a fost susținută prin proiectul ROSE (ROMANIA SECONDARY EDUCATION PROJECT), cu sprijin acordat Guvernului României de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Ministerul Educației
Abureală: doar proiecte menite să îmbunătățească veniturile unor “dinozauri” din minister și obținem niște rapoarte cu care, repede, ne ștergem (nu mai precizez unde, că nu mă adresez unor analfabeți funcționali).
P.S.: Mă repet și cu această ocazie – nu sunt tratate nici cu seriozitate aceste teste de către elevi și profesori, în multe cazuri.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!