10.7 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăOp & EdOpiniiȘcoala românească a refuzat să învețe din experiența pandemiei

Școala românească a refuzat să învețe din experiența pandemiei

Din nefericire, pare tot mai evidentă concluzia că nu s-a învățat aproape nimic sau, mai grav, că factorii decizionali din sistemul de învățământ românesc s-au ambiționat să nu se înțeleagă nimic.

Marile universități de stat din țara noastră au început deja să se întreagă în comunicate prin care să anunțe că anul universitar 2021 – 2022 va începe cu prezență față în față și cu toți studenții în facultăți.

Pe lângă faptul că reprezentanții mediului academic românesc s-au precipitat, anunțând revenirea la normalitatea cunoscută înainte de apariția COVID-19, fără a exista încă din partea experților internaționali în Sănătate un anunț legat de dispariția pandemiei sau reducerea proporției acesteia, putem observa că în România experiența ultimului an pare ștearsă din istorie.

În urmă cu doar câteva luni, reprezentanți ai universităților importante din România spuneau că am avut ce învăța din această experiență și că, pe viitor, va trebui să fim pregătiți.

În același sens, și de la nivelul Guvernului s-au aruncat spre public cuvinte mari legate de digitalizarea învățământului.

Acum, toate discursurile par șterse cu buretele.

Dacă aruncăm o privire în marile universități de stat vom constata nu doar că au rămas mult în urmă cu achiziționarea dispozitivelor care să asigure predarea online de calitate, ba chiar că aceste proiecte au fost abandonate.

Un lucru au înțeles și universitățile din țara noastră: că înscrierea la admitere se poate realiza online.

Dar chiar și la acest capitol sunt încă mari lacune.

Instituțiile de învățământ superior din România, care se visează pe poziții decente în topurile internaționale, au aceleași site-uri primitive, unde informațiile sunt greu accesibile studenților și care dau erori în mod regulat.

În ceea ce privește învățământul preuniversitar, situația este și mai tristă.

Strategiile de digitalizare și bibliotecile școlare online s-au dovedit doar povești de adormit elevii și profesorii pe timp de pandemie.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Amânare în procesul lui Vlad Pascu. Judecătoarea a formulat cerere de abţinere. Inspecția Judiciară cerea suspendarea judecătoarei

Procesul în care este judecat Vlad Pascu, acuzat că a omorât doi tineri cu mașina, a fost amânat pentru data de 9 mai 2024. Noul...

Cătălin Cîrstoiu declară că a fost la clinica privată pentru a-și ajuta colegii

Cătălin Cîrstoiu, candidatul coaliţiei PSD-PNL pentru funcţia de primar general al Capitalei, a declarat miercuri seara că a fost la clinica privată deţinută de...

O fostă câștigătoare de la „Vocea României”, mărturie dureroasă despre experiența nașterii: „A fost foarte traumatizantă. Cadrele medicale înjurau, vorbeau foarte urât!”

Cristina Bălan, artista care în 2015 a câștigat marele trofeu la „Vocea României", a povestit experiența traumatizantă pe care a trăit-o în urmă cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă