Dezastru la Titularizare!
Sună cunoscut?!
Da. An de an auzim acest lucru.
Și nu putem spune că este un neadevăr.
Anul acesta a fost chiar mai rău ca în precedentele sesiuni, nici măcar jumătate dintre candidați nu au reușit să obțină nota minimă 7, pentru a putea fi angajați ca titulari în sistemul de învățământ preuniversitar.
Și parcă în acest peisaj al viitorului apropiat sumbru pentru școala românească, o văd în fundal pe șefa Educației, Ligia Deca, zâmbind încântată, după luptele cu profesorii greviști, din această vară.
Pesimist, putem spune că școala românească are tot mai puțini profesori pregătiți pentru a forma viitoarele generații.
Nu este o noutate.
Optimist, putem constata că Titularizarea încă rămâne un examen riguros, ce nu poate fi promovat de cei care nu sunt bine pregătiți.
Au fost diverse persoane publice, apropiate de un partid sau altul aflat la putere, care, în timpul grevei generale din sistemul de învățământ preuniversitar, ridicau problema salarizării dascălilor pe criterii de performanță și care mai susțineau că e nevoie de o selecție, în urma căreia să fie eliminați cei slab pregătiți.
Iată! Avem selecția: Titularizarea, care dacă este menținută ca un examen riguros, teoretic, nu ar permite accesul oricui la catedră.
Problema principală este salarizarea neatractivă și stresul la care este supus un profesor.
De aceea nu există o reală concurență la Titularizare pentru profesorii bine pregătiți.
Dascălii buni se luptă pe câteva posturi, la colegii cu renume, în speranța că într-un an vor reuși să intre în școala performantă, în timp ce, la liceele slabe și la școlile din mediul rural nu vrea să meargă nimeni și ajung cei cu note rușinoase sau chiar cei care au preferat să nu se mai complice și să susțină această probă.
Îngrijorător este numărul record de tentative de fraudă de la această sesiune, ceea ce spune multe despre mare parte dintre cei care mai sunt tentați de a lucra în acest sistem.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!