22.3 C
București
sâmbătă, 18 septembrie 2021

Ne mândrim că încă mai avem câțiva absolvenți de BAC

Reprezentanții Ministerului Educației ne-au anunțat cu mare bucurie că “rata de succes la examen a crescut cu 5% pe ansamblul tuturor promoțiilor”.

Este totuși ridicol să ne mândrim că avem o rată de promovare a Bacalaureatului de 67,8%, în condițiile în care aproximativ un sfert dintre absolvenții de liceu nici măcar nu s-au mai înscris la examenul maturității, în acest an.

Cifrele sunt, în realitate, jalnice și reflectă realitatea din sistemul educațional românesc, puternic afectat de pandemia COVID-19, dar și mai puternic e incompetența managerială a ultimilor trei decenii.

E ușor să ne imaginăm care ar fi fost rata de promovare a examenului național de Bacalaureat, în cazul în care nu ar fi existat numeroși profesori de liceu care să depună eforturi mari pentru a-i determina pe absolvenții de clasa a XII-a și a XIII-a să nu se înscrie la examen.

De ani buni s-a discutat despre “Fenomenul Brăila”, unde era întâlnită exact situația descrisă în paragraful anterior.

Acum, după un an de școală exclusiv online, “Fenomenul Brăila” s-a extins la nivelul întregii țări, exact precum un virus care s-a răspândit în mediul online și a ajuns să infecteze întreaga rețea școlară românească.

Am auzit elevi de clasa a XII-a afirmând că profesoara de la materia X (una de Bacalaureat, evident, deoarece altfel sunt șanse mici să se fi implicat) i-a amenințat că îi lasă repetenți, în cazul în care vor să se înscrie la BAC.

Într-adevăr, profesorul nu avea cum să-i oprească pe elevi ca într-un final să se înscrie, dar… în multe cazuri, un astfel de șantaj emoțional chiar poate fi eficient.

O soluție și mai bună pentru ca șefii Educației să se poată mândri cu generații de excepție și cu performanțele sistemului de învățământ din țara noastră ar fi ca, de la anul, să li se dea posibilitatea de a se înscrie la Bacalaureat doar șefilor de promoție.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu-Mihail Mușoiu scrie în presa centrală din anul 2008. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar, a absolvit FJSC și deține un master în Științele Comunicării.
Ultima oră
Pe aceeași temă