Îmi asum că mi se pare de bun augur, în acest moment, rămânerea lui Sorin Cîmpeanu în funcția de ministru al Educației în viitorul Executiv, indiferent de forma în care acesta va fi instalat.
S-au văzut încercări ale actualului șef al Învățământului de a rezolva unele probleme din sistemul educațional (insistența pentru organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli este un exemplu în acest sens, chiar dacă nu s-a reușit ocuparea tuturor posturilor).
Este de apreciat și că ministrul susține menținerea școlilor deschise.
Din nefericire, această dorință a ministrului Cîmpeanu a fost mai mult declarativă, fără prea multă transpunere în realitate.
Principalul lucru care i se poate imputa lui Cîmpeanu este lipsa autorității față de alte ministere (de exemplu față de Ministerul Sănătății, când acesta era condus de USR) și în fața fostului inspector școlar, actualmente prim – turist al țării, de la Palatul Cotroceni.
Ministrul Educației afirma răspicat că școlile nu se închid și s-a întors “cu coada între picioare” de la consultările cu șeful statului.
Ne amintim de gestul lui Mircea Miclea, care a demisionat din funcția de ministru al Învățământului, pentru că Executivul de atunci aloca prea puțini bani pentru Educație.
Nu spun că ar trebui să procedeze asemeni și Sorin Cîmpeanu, cu toate că suntem departe de 6% din PIB pentru Educație, dar ar putea să mai reducă procesul de ascundere sub preș a gunoiului provocat de ideile lui Klaus Iohannis.
La începutul acestei săptămâni, vorbind despre redeschiderea școlilor, Cîmpeanu a adus din nou în discuție cursurile online, în cazul înmulțirii cazurilor de infectare cu COVID-19 în unitățile de învățământ.
Conducerea Ministerului Educației se așteaptă la o creștere a numărului infectărilor în rândul elevilor, după cele două săptămâni de vacanță, dar nu vrea să recunoască.
Totuși, la începutul anului școlar preconizau reprezentanții ministerului că elevii depistați pozitiv s-au infectat în vacanța de vară.
Același fenomen ne așteaptă în primele două săptămâni de la reluarea cursurilor, după ce foarte mulți elevi au mers alături de părinți în stațiunile montane, în vacanța oferită de guvernanți.
În plus, elevii au interacționat cu mult mai mulți alți colegi în zilele libere, decât în cazul în care erau alături doar de colegii de clasă.
Spre deosebire de începutul anului școlar, acum, reprezentanții ministerului nu vor să mai recunoască aceste aspecte.