A trecut o săptămână și jumătate de la debutul anului școlar 2020 – 2021, iar ceea ce ne oferă Ministerul Educației și Cercetării sunt, în continuare, doar cifre legate de scenariile alese de unitățile de învățământ preuniversitar.
La raportarea de la începutul acestei săptămâni, în care, trebuie reamintit că se vor desfășura și alegerile locale, se prezintă o scădere a numărului de unități care se află în Scenariul 3 (scenariul roșu), în care procesul de predare se desfășoară exclusiv online, de la 312, la 305.
Avem însă o creștere semnificativă a unităților școlare care au trecut în Scenariul 2 sau “scenariul galben”, în care elevii sunt împărțiți pe grupe, o parte dintre aceștia învățănd în modul clasic, iar ceilalți online.
Avem 4.406 de unități în această situație, la începutul săptămânii în curs, față de 4.391, la finele precedentei.
Da, poate nu pare o creștere îngrijorătoare, dar depinde foarte mult și cât de indulgent este evaluată situația din școli.
Asistăm la o creștere a numărului de cadre didactice și, mai nou, și de elevi, care au fost infectați cu noul coronavirus.
Viețile acestor oameni nu pot figura doar ca statistici.
În continuare nu vedem măsuri.
E liniște totală din partea conducerii Ministerului Educației, fiind oferite doar aceste cifre, ce par să aibă scopul de a sugera populației că situația este sub control și, cel mai important, că se poate merge în siguranță la secțiile de votare organizate în unitățile de învățământ.
Senatul a aprobat majorarea bugetului pentru achiziționarea dispozitivelor digitale pentru uz școlar cu 150 milioane de euro, dar nu înseamnă nimic, cât timp acești bani nu sunt utilizați.
Conducerea Ministerului Educației nu mai spune nimic legat de tabletele digitale pentru elevi.