22.1 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăOp & EdOpiniiÎngrijorare pentru Educație, ignorând, totuși, problema de fond

Îngrijorare pentru Educație, ignorând, totuși, problema de fond

Mai multe declarații recente ale ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, au dat nașteri unor noi îngrijorări din partea elevilor, părinților și profesorilor.

În cancelarii, precum și în familiile elevilor, avem o nouă temă principală de discuție: an școlar organizat pe semestre sau pe trimestre?

Din câte am putut observa, în rândul comunității școlare părerile sunt împărțite în ceea ce privește acest subiect.

În niciun caz nu este evidentă o anumită direcție cerută de elevi, părinți și profesori.

Am cerut informații de la cadre didactice din numeroase școli și toate mi-au spus că, în cancelarii, părerile sunt împărțite.

Nici părinții de elevi cu care am discutat nu mi-au putut da un răspuns ferm că ar opta pentru an școlar cu semestre sau cu trimestre.

Ministrul Cîmpeanu este însă radical, sisținând că învățământul a început să se degradeze semnificativ de când a fost adoptată structura semestrială.

Mai ales în acest moment, după o perioadă cu pierderi enorme în pregătirea elevilor și în cea a viitoarelor cadre didactice, sunt cu siguranță probleme mult mai arzătoare ale școlii românești, a căror rezolvare ar trebui prioritizată.

Am putea să nu avem manuale la clasa a X-a, cursurile remediale au devenit mai mult o legendă, rezultatele elevilor, dar și cele ale multor tineri dascăli, la examene, sunt tot mai slabe, abandonul școlar riscă să ajungă la cote extrem de îngrijorătoare, dar ne concentrăm pe alte probleme.

Să nu uităm că, în doi ani de pandemie, s-au găsit foarte greu soluții pentru încheierea situațiilor școlare ale elevilor.

A fost vorba de încheierea mediilor pe două semestre și a fost dificil.

Cum ar fi fost, dacă aveam trei medii de încheiat, pentru trimestre?

Să nu omitem că, în comparație cu perioada în care anul școlar era structurat pe trimestre, acum, avem mai multe evaluări.

E de luat în considerare dacă elevii vor avea timp suficient acum să înmagazineze suficiente informații noi din materie, în perioada ce precede evaluarea.

Perioada de înmagazinare va fi semnificativ mai mică.

În același timp, este de luat în considerare că semestrul al doilea, așa cum a fost programat în ultimii ani – evident, fără a se lua în calcul harababura din pandemie – este prea lung.

Din nou, nu spun că nu ar putea fi benefică o strcturare a anului școlar pe trimestre, dar trebuie foarte bine gândit acest lucru, pentru a face loc și Săptămânii Altfel și Săptămânii Verzi și altor activități programate, fără a bulversa întregul sistem.

Urmărește România Liberă pe  Facebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă