Am mai explicat că impunerea la nivel național a evaluării digitalizate pentru lucrările scrise la simulările examenelor naționale a reprezentat doar un proces menit să-i faciliteze ministrului Educației, Ligia Deca, o îmbogățire a CV-ului.
Bifa pentru șefa Educației a reprezentat însă o bătaie de joc față de elevi și profesori.
Mai grav este că haosul legat de aceste evaluări se amplifică, în loc să i se pună capac.
Ministerul Educației vine cu noi cereri către profesori.
Deca le cere profesorilor de la clasă analize pe itemi ale tezelor de la simularea Bacalaureatului și dosare cu planuri de măsuri remediale pe categorii de elevi.
Pe lângă situația absolut penibilă în care profesorul de la clasă trebuie să le explice elevilor cum au fost notați de alți dascăli (mai ales în situația în care sunt teze cu diferențe uriașe de note acordate de profesori diferiți), ministerul obligă profesorii la întocmirea și mai multor hârtii, chiar acum când trebuie pus accent pe pregătirea elevilor pentru examenele naționale.
În loc să vină cu măsuri pentru a le oferi cât mai mult timp dascălilor să pregătească elevii pentru examene, ministerul Ligiei Deca vrea webinarii între profesorii de aceeași materii, ai căror elevi au obținut rezultate nesatisfăcătoare la simulări, teoretic, pentru identificarea unor planuri remediale.
De ce a mai fost nevoie ca tezele să nu mai fie corectate de profesorii clasei la simulare, în primă fază, cât timp, acum, se ajunge tot aici?
Simplu. Doar ca să se laude Ligia Deca!
Da, profesorii trebuiau instruiți pentru evaluarea digitalizată, dar le trimiteai câteva teze, ca anul trecut.
Nu trebuia creat haos la nivel național!
Simulările examenelor naționale au fost doar o pieredere de timp pentru elevi și profesori și marea problemă este că timpul prețios puțin rămas până la examene este consumat în continuare cu idei năstrușnice ale șefilor din Ministerul Educației.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!