World Wildlife Fund tocmai a dezvăluit modul în care unele dintre cele mai mari branduri din lume își respectă angajamentele asumate pentru combaterea deșeurilor de plastic.
Raportul anual al organizației de conservare a mediului analizează membrii programului ReSource, printre care se numără McDonald’s, Coca-Cola și Starbucks. Acesta a fost lansat în 2019 cu scopul de a valorifica potențialul a 100 de companii pentru a scăpa de 50 de milioane de tone de deșeuri de plastic, notează euronews.com.
Până în prezent, materialele plastice problematice au fost reduse cu 3.100 de tone, iar întreprinderile folosesc cu 35 % mai mult conținut reciclat.
WWF estimează că cele opt companii care fac parte din program au trimis 43% din plasticul lor la groapa de gunoi, alte 9% au fost incinerate și 15% au fost gestionate greșit.
Erin Simon, vicepreședinte și șef al departamentului pentru deșeuri de plastic și afaceri la WWF, spune că rezultatele arată că membrii ReSource sunt transparenți în modul în care lucrează pentru a rezolva această problemă.
„Măsurarea și schimbul de date sunt primii pași esențiali”, spune Simon.
„Următorul pas, mai dificil, este accelerarea ritmului de progres. Există o cale de urmat. Aceasta va fi dificilă, dar este încă foarte posibil să ne atingem obiectivele.”
Producția de plastic a crescut și în 2021
Cu toate acestea, în ciuda acestui progres, raportul arată că aceste opt întreprinderi au raportat 7,2 milioane de tone de plastic utilizate în 2021. Coca-Cola și compania de ambalaje Amcor au fost cei mai mari utilizatori de plastic, constituind 78% din acest total.
Acest lucru înseamnă că, în general, cantitatea de plastic produsă de aceste companii a crescut cu 5,3 la sută anul trecut. WWF spune că acest lucru s-a datorat în parte unei reveniri a vânzărilor după pandemia COVID-19.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!