Uniunea Europeană și Italia poartă negocieri privind modalitățile prin care poate să-și protejeze producătorii de supermașini, inclusiv Ferrari și Lamborghini, de eliminarea planificată a vehiculelor cu motor cu combustie până în 2035, potrivit unui ministru din guvernul lui Mario Draghi, relatează Bloomberg.
Chiar dacă guvernul italian s-a alăturat Europei în demersul de a reduce emisiile prin eliminarea treptată a motoarelor cele mai poluante, „pe piața gigantică a autovehiculelor există o nișă și există discuții în curs cu Comisia Europeană” cu privire la modalitatea în care noile norme se vor aplica producătorilor de automobile de top, care vând un număr mult mai mic de vehicule decât producătorii obișnuiți, a declarat Roberto Cingolani, ministrul tranziției ecologice, într-un interviu pentru Bloomberg TV la Forumul Ambrosetti din Cernobbio, Italia.
„Aceste mașini au nevoie de o tehnologie foarte specială și au nevoie de baterii pentru tranziție”, a spus el. „Un pas important este că Italia devine autonomă în producerea de baterii de înaltă performanță și de aceea lansăm acum un program pentru a instala în Italia o unitate de producție la scară foarte mare pentru baterii.”
Comisia Europeană și-a făcut cunoscute planurile în iulie de a elimina treptat vânzările de mașini noi cu motor cu combustie internă până în 2035, ca parte a efortului regiunii de a reduce emisiile care contribuie la încălzirea globală.
Pentru producătorii de automobile de lux care fabrică vehicule cu motoare puternice ce emit niveluri de poluare peste medie acest calendar nu este altceva decât o provocare.
Aceștia au vânzări semnificativ mai mici, care limitează economiile care pot fi obținute prin transformarea instalațiilor de producție. Comisia Europeană, printr-un purtător de cuvânt al său, nu a dat curs imediat la o cerere de comentarii.
Doar o fracțiune a pieței de milioane de mașini ar reprezenta numărul vehiculelor afectate de această scutire , a declarat Cingolani, fost director neexecutiv al Ferrari, pentru Bloomberg. Ferrari are vânzări în jur de 9.100 de vehicule în 2020, în timp ce vânzările Lamborghini sunt undeva în jur de 7.400 de unități.
„Este un lucru pe care îl discutăm cu alți parteneri din Europa și sunt convins că nu va exista o problemă.”
Ferrari s-ar număra printre cei mai emblematici producători de supercaruri care ar profita de o posibilă scutire de la ținta de eliminare. Compania încă nu produce un vehicul complet electric și a încetinit adoptarea electrificării. Un purtător de cuvânt al Ferrari nu a vrut să comenteze afirmațiile lui Cingolani.
Conform președintelui John Elkann, la începutul acestui an, producătorul italian va dezvălui primul său vehicul care funcționează în totalitate pe baterii în 2025.
Cu toate acestea, Taycan-ul complet electric al Porsche a fost lansat din 2019. Ferrari va începe vânzările primului său SUV, Purosangue, în 2022 – la ani după intrarea pe piață a lui Bentayga Bentley și Urus Lamborghini.