Un material găsit în fabricilor de lemn este testat ca o modalitate de a produce energie durabilă a bateriei, potrivit Euronews.
Designerii finlandezi Stora Enso au construit o unitate de producție care costă 10 milioane de euro care va crea carbon regenerabil bio prin transformarea copacilor în baterii. Acest lucru se va realiza prin utilizarea unui material pe bază de lemn numit lignină.
Fabrica are sediul lângă moara Sunila a companiei din Kotka, sudul Finlandei, care are peste 150 de angajați și este specializată în producerea de celuloză de lemn de esență moale și biocombustibili precum uleiul de tall și terebentina.
Compania este responsabilă pentru dezvoltarea unui număr de soluții pe bază de lemn și biomateriale pentru problemele de zi cu zi care necesită soluții ecologice. Ofertele lor inovatoare de produse variază de la lemn modelabil până la ambalaje alimentare din fibre formate.
Și nu sunt singuri, deoarece alte companii se alătură și ele. Ligna Energy este o afacere cu sediul în Suedia care face același lucru cu bio-bateriile. Scopul lor? O soluție eficientă din punct de vedere al costurilor, sigură și ecologică pentru stocarea energiei care „promovează o schimbare globală accelerată către producția de energie fără fosile”.
Ce este lignina și cum se transformă în baterii?
Lignina este a doua cea mai comună macromoleculă din natură, după celuloză, depusă în peretele celular al plantelor pentru a le face structura fermă și lemnoasă pentru a le împiedica să putrezească. Reprezintă aproximativ o treime din compoziția totală a lemnului.
Stora Enso, de exemplu, a fost investitor pe termen lung în finanțarea cercetării și dezvoltării durabile, cu investiții de 140 de milioane de euro anul trecut. Nivelurile de încredere sunt ridicate că, carbonul conținut în materialul netoxic poate fi folosit pentru a înlocui combustibilii fosili și metalele extrase din bateriile litiu-ion, care necesită de obicei grafit pentru a funcționa.
Lignina este separată de lemn în timpul producției de fibre de celuloză din pulpa acestuia. Este apoi transformată într-o pulbere ușoară de carbon care este transformată ulterior în foi de electrozi și combinată cu alte componente ale bateriei pentru a înlocui grafitul.
Compania produce lignină la nivel industrial din 2015. Capacitatea lor de producție anuală este de 50.000 de tone, ceea ce face din Stora Enso cel mai mare producător mondial de lignină kraft. Extinderea ligninei în propriile sale spații de producție, împreună cu brevetarea tehnologiei sub titlul Lignode®, cimentează intențiile Stora pentru un viitor inteligent al bateriilor.
Care sunt avantajele bateriilor bazate pe lemn?
Anodul din bateriile tradiționale cu litiu-ion este fabricat din grafit care se formează printr-o reacție chimică în compuși de carbon neregenerabili.
Pentru ca Tesla să-și atingă obiectivele de producție de 20 de milioane de mașini electrice anual, ar trebui să extragă peste 1 milion de tone de grafit.
Aproape toate dispozitivele electronice portabile sunt acum alimentate de baterii litiu-ion. Inginerii nu garantează că alimentarea mijloacelor de transport mai mari, cum ar fi avioanele, poate fi reușită astfel, din cauza capacității lor de a se supraîncălzi.
Acest lucru a fost evidențiat prin incidentul infam de supraîncălzire termică de pe zborul unui Boeing 787 Dreamliner de la Washington la Aeroportul Charles de Gaulle, Paris, deși Boeing susține că nu există niciun risc inerent de siguranță pentru bateriile auto mari utilizate în acest mod.
Stora Enso a subliniat cinci beneficii cheie ale tranziției la tehnologia energiei regenerabile Lignode:
Scalabilitate
Este viabil să se producă aceste baterii datorită disponibilității largi a resursei necesare pentru a le face, adică copacii.
Reînnoire
Aproape toată producția de baterii LI are loc în China datorită standardelor de mediu scăzute și a costurilor de producție ieftine. Utilizarea resurselor naturale ar eradica complet această nevoie.
Încărcare mai rapidă
Stora Enso crede că o baterie Lignode complet funcțională are capacitatea de a se încărca la un ritm mai rapid decât liderul de piață alimentat cu combustibili fosili.
Performanță mai bună la temperaturi mai scăzute
Bateria funcționează la temperaturi mai scăzute.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!