Un nou studiu realizat de Accor, lider mondial în domeniul ospitalității, relevă optimismul cu privire la revenirea călătoriilor în 2022, călătorii intenționând să cheltuiască în medie cu 39% mai mult pe călătorii în 2022 decât în 2019 și să facă în medie patru călătorii în acest an.
Studiul a intervievat 6.000 de persoane din cinci țări – Marea Britanie, Olanda, Germania, Polonia și Rusia – despre preferințele și dorințele lor în materie de călătorii. Rezultatele au fost favorabile și indică aprecierea pentru călătorii și timpul dedicat vacanței, mai mult ca niciodată. În ciuda recentelor bariere puse de variantele Delta și Omicron, peste 80% dintre respondenți intenționează să călătorească în 2022.
Pandemia i-a făcut pe călători să cheltuiască mai mult pe vacanțe
După doi ani de pandemie, aceștia vor să călătorească tot mai mult și sunt dispuși să cheltuiască sume semnificative. Dorința de a evada către destinații însorite a crescut, întrucât vacanțele pe plajă se află în fruntea listei de dorințe pentru călătorii în 2022, 33% dintre respondenți planifică escapade la soare și nisip.
Se așteaptă ca citybreak-urile (26%) să revină, pe măsură ce prinde contur din nou chemarea culturii cosmopolite. Întoarcerea la natură continuă, accentuată de Omicron. La sfârșitul anului 2021, doar 14% dintre călători plănuiau vacanțe prelungite (”staycation”), iar la începutul anului 2022, acest număr s-a dublat la 28%. În general, 25% dintre respondenți sunt mai predispuși la staycation-uri ca urmare a Omicron.
Italia, printre cele mai căutate destinație
Italia a fost identificată ca fiind destinația numărul unu pentru călătorii din Europa. În plus, 55% dintre cei intervievați intenționează să își mențină călătoriile în Europa, iar dintre cei care doresc să exploreze dincolo de granițele continentului, 13% plănuiesc călătorii în America de Nord și 11% în Asia de Sud-Est.
Studiul evidențiază un apetit pronunțat pentru călătorii, însă prezintă, totodată, și schimbările anticipate. 1 din 5 respondenți (22%) spune că prioritățile de călătorie vor fi diferite după pandemie. Flexibilitatea rezervărilor și standardele sanitare ridicate se află în fruntea listei de lucruri pe care europenii le așteaptă ca fiind „must have” în 2022 și după această dată. 31% doresc standarde de sănătate și siguranță mai clare, iar 1 din 5 (19%) ar fi dispus să plătească mai mult pentru o cameră de hotel dacă aceasta ar deține un premiu recunoscut pentru curățenie.
Modul în care călătoresc oamenii este, de asemenea, în curs de schimbare. 16% se anticipează mai puține călătorii cu avionul în 2022, 18% prevăd o revenire a călătoriilor cu trenul și cu mașina, iar 13% se așteaptă ca planificarea de multiple călătorii în același interval să continue ca standard în 2022, oferind călătorilor siguranța că cel puțin una dintre călătorii ar trebui să se desfășoare conform planului.
Mindful Travel, noua tendință din 2022
Mindful Travel va fi o tendință majoră în 2022. Rolul emoțional și experiențial al călătoriilor are, de asemenea, mai multă importanță acum decât oricând. 66% dintre participanții la studiu sunt de acord: „Una dintre cele mai mari priorități ale mele atunci când plec în vacanță este să-mi sporesc bunăstarea mentală și să las stresul în urmă”.
„Este clar că prioritățile s-au schimbat în ultimii doi ani. Sustenabilitatea contează mai mult ca niciodată în deciziile pe care le iau oamenii. Echilibrul dintre viața profesională și cea privată nu mai este doar un slogan, iar călătorii au o nouă conștientizare a impactului pozitiv pe care călătoriile îl au asupra bunăstării lor. De fapt, două treimi dintre noi doresc să călătorească pentru a-și îmbunătăți sănătatea mentală. Ne așteptăm ca această tendință de îmbunătățire, de conștientizare și de bunăstare să facă parte din experiența de călătorie pentru anii următori, accelerată de oportunitățile pierdute de Covid. Călătoriile s-au întors, experiențele s-au întors, iar Europa începe anul 2022 cu optimism.”, a spus Northern Europe.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!