Șapte din zece români își propun să arunce mai puțină mâncare la gunoi, relevă cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România.
Studiul, ale cărui rezultate au fost difuzate la finalul lunii aprilie 2024, și-a propus să identifice atitudinile și comportamentele românilor cu privire la subiectul reducerii risipei alimentare.
Într-o săptămână obișnuită, românii aleg să consume mâncare gătită acasă în aproximativ 7.5 din 10 ocazii de luat masa. „Totuși, tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani adoptă această practică într-o măsură semnificativ mai mică, consumând în medie 6.5 mese preparate acasă din totalul de 10”, relevă studiul. Conform aceleiași surse, 85 la sută dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic sau aproape zilnic.
59 la sută dintre români cumpără mai multe produse alimentare dacă le este foame când merg la cumpărături.
7 din 10 români și-au făcut planuri pentru a reduce cantitatea de mâncare aruncată la gunoi. Românii din „Generația Z” (18-24 ani) risipesc cele mai multe alimente din cauza achiziționării excesive de produse (57 la sută, față de 47 la sută pe total eșantion). Conform acestui studiu, reprezentanții „Generației Z” (18-24 ani) sunt mai predispuși să risipească alimente. Mai mult de o treime dintre aceștia declară că pierd între 51 – 100 de lei într-o săptămână obișnuită ca efect al risipei alimentare.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!