„De la lansarea noastră în 2010, am asistat cu uimire la prosperarea şi creşterea comunităţii. Este o mare realizare”, a declarat consilierul delegat al Instagram, Kevin Systrom.
Instagram, deţinut de Facebook, a prezentat cu acest prilej IGTV, o nouă aplicaţie care permite vizualizarea de videoclipuri de o oră realizate de creatori profesionişti de conţinut şi de celebrităţi abonate la această reţea de socializare.
IGTV este o aplicaţie independentă şi o opţiune în cadrul platformei Instagram.
Este proiectată special pentru a vedea pe telefonul mobil videoclipuri sau programe de lungă durată, în format vertical, realizate de vedete ale reţelelor de socializare sau din lumea spectacolului cu milioane de followeri pe Instagram.
IGTV funcţionează asemeni un televizor: când se deschide aplicaţia încep să fie difuzate videoclipurile.
Potrivit Instagram, vedete precum Kevin Hart, Kim Kardashian West, Nicky Jam, Chris Hemsworth sau Lele Pons au început deja să utilizeze IGTV. Pentru abonaţii obişnuiţi, limita de durată a unui video va fi de 10 minute.
Prin lansarea IGTV, Instagram intră în concurenţă directă cu televiziunea tradiţională şi cu platforme video ca YouTube, proprietate a Google, la capitolul conţinuturile audiovizuale de lungă durată.