3.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăLifestyleFoodTransilvania, în top 10 destinații mondiale care pot fi vizitate cu puțini...

Transilvania, în top 10 destinații mondiale care pot fi vizitate cu puțini bani

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; text-indent: 5.7px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica}p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; text-indent: 5.7px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica; min-height: 12.0px}p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica; color: #a71f78}p.p5 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 10.0px Helvetica; min-height: 12.0px}p.p6 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 22.0px; font: 30.0px Helvetica}p.p7 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica}p.p8 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 7.1px; text-align: justify; line-height: 10.0px; font: 12.0px Helvetica}p.p9 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 7.1px; line-height: 9.0px; font: 14.0px Helvetica}p.p10 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 7.1px; line-height: 9.0px; font: 10.0px Helvetica; min-height: 12.0px}p.p11 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 7.1px; line-height: 9.0px; font: 10.0px Helvetica}p.p12 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 10.0px; font: 11.0px Helvetica}p.p13 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica; min-height: 12.0px}p.p14 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 10.0px; font: 9.0px Helvetica; color: #a71f78}span.s1 {font-kerning: none}span.s2 {font: 6.0px Helvetica; color: #000000}span.Apple-tab-span {white-space:pre}

Transilvania este din nou răsfățată în ghidurile internaționale de turism. Dacă anul trecut, Lonely Planet a declarat regiunea drept destinația de excelență, anul trecut, prestigiosul ghid britanic de călătorie Rough Guides a inclus această regiune în topul 10 mondial al destinațiilor care pot fi vizitate cu un buget redus.

Concret, redactorii ghidului britanic de călătorii au realizat un clasament al celor mai interesante destinații turistice care pot fi vizitate cu un buget redus. 

Pe primul loc se află orașul american Detroit, pe locul doi se află Mexicul, iar pe locul trei se află Transilvania. Publicația brita-nică menționează faptul că turiștii pot descoperi un stil de viață de dinaintea Revoluției Industriale, pot să asculte muzica interpretată de lăutari romi, pot să urmărească urșii din Munții Carpați sau pot să descopere de pe bicicletă vechile sate săsești din regiune. ”Deși Transilvania este aproape sinonimă cu castelul lui Dracula, există mult mai multe lucruri în această fabuloasă regiune a României care poate fi vi-zitată cu puțini bani”, scriu redactorii Rough Guides.

Zborurile ieftine, un avantaj consistent

De asemenea, ei mențio-nează faptul că pot ajunge în Transilvania cu zboruri ieftine. Acest avantaj va crește și mai mult, în condițiile în care Clujul a devenit cea de-a doua poartă aeriană a României, iar creșterile numărului de pasageri și numărului de legături aeriene sunt date în principal de zboruri de tip low-cost.

”Interesul britanicilor pentru Transilvania este normal. Unul dintre principalii promotori ai Transilvaniei este Alteța Sa Regală Principele Charles al Țării Galilor, moștenitorul Coroanei Regatului Unit al Marii Britanii. De asemenea, Familia Regală a României are o imagine foarte bună în Marea Britanie și în Occident, iar vizitele membrilor Familiei Regale a României în Transilvania sunt relatate și în presa străină. A contat foarte mult și dezvoltarea unor legături aeriene ieftine directe. Să nu uităm că, în ultimii ani, în pri-vința numărului de pasageri transportați de pe aeroportul din Cluj-Napoca, Londra a ocupat locul 1, iar Bucureștiul abia locul 2. Să nu credeți cumva că pasagerii care au zburat spre Londra sau spre alte orașe britanice au fost doar români plecați la muncă în Marea Britanie. Foarte mulți britanici au decis să își petreacă vacanțele în România, unde au parte de cazare decentă, mâncare bună și bere ieftină. Într-un club din Birmingham, de exemplu, o bere costă 5 lire. Cu aceeași bani, englezii pot să bea cinci beri într-un club din Cluj-Napoca sau din Sibiu”, spune expertul în comunicare Francisc Mădărășan.

Patrimoniul UNESCO, un atu de netăgăduit

Printre recomandările redactorilor britanici se numără orașele Brașov, Sibiu și Sighișoara. În gene-ral, este vorba de vechi orașe săsești care au reușit, în ciuda tăvălugului comunist, să își păstreze relativ intacte centrele medievale. Sighișoara, de altfel, se află și pe lista UNESCO. 

Recomandarea făcută de Rough Guides vine în contextul în care și unul dintre cele mai mari lanțuri de supermagazine din Elveția, Migros, a ales să se promoveze cu ajutorul unei re-clame filmate în Sighișoara. Reclama arată o tânără superbă care traversează Sighișoara pe bicicletă și care crede că stârnește fluie-rături admirative din partea bărbaților pe lângă care trece. După ce iese din oraș, descoperă de fapt că fluierăturile de admirație îi aparțineau unei marmote și că, de fapt, ele nu îi erau adresate ei, ci alimentelor ecologice cumpărate de la Migros. Însă această reclamă nu este un caz izolat.

Lanțul de supermarketuri Aldi din Australia a ales să se promoveze cu o altă reclamă, filmată într-unul dintre satele săsești mențio-nate și de Rough Guides. Este vorba de Biertan, sat al cărui centru istoric este dominat de o veche biserică gotică fortificată care a fost îns-crisă, de asemenea, în patrimoniul mondial al uma-nității pe lista UNESCO. Reclama australiană recurge la o ficțiune și afirmă că, de fapt, Biertanul este satul Julbacken din Scandinavia. Reclama spune povestea unui tânăr, Johann, care revine acasă după o perioadă petrecută în Australia, în care a dobândit obiceiuri culinare și spor-tive care îi contrariază pe consătenii săi. Urmează o intrigă dra-matică, din care nu lipsesc dialogurile în limba română, torțele în noapte, care par desprinse din recuzita filmelor cu vampiri, precum și un deznodământ fericit care promovează ”Aussie Christmas”, adică un Crăciun în stil australian. 

Dincolo de ficțiune, această reclamă a adus un plus considerabil de notorietate pentru Biertan. Toate aceste lucruri au un impact pozitiv asupra promovării turistice a unor obiective aflate în patrimoniul umanității. Sighișoara, Biertanul și alte șase sate cu biserici fortificate se află pe această listă, iar Sibiu se află pe lista tentativă, spune Ana Luca, redactor al site-ului de specialitate UNESCOinRomania.ro. ”Aceste recomandări făcute de Rough Guides sau de Lonely Planet, dar și de alte platforme online, precum BrightSide.me, arată imensul potențial al obiectivelor UNESCO.    

Au refuzat asfaltarea

Conjugată cu notorietatea Transilvaniei, o promovare eficientă a acestor obiective poate duce la o dezvoltare accentuată a turismului. Este important însă să vorbim despre o dezvoltare durabilă, care să păstreze specificul acestor comunități. Cazul satului Viscri, a cărui biserică fortificată se află, de asemenea, pe lista UNESCO, este unul foarte bun. Satul a devenit celebru și a început să atragă mulți turiști de când Prințul Charles și-a cumpărat o proprietate în sat, proprietate care poate fi închiriată de către turiști.
A urmat o creștere a numărului de turiști. Comunitatea locală a avut tăria să refuze asfaltarea străzilor din sat, pentru a-și păstra farmecul original, iar acum dorește să interzică accesul turiștilor cu mașini, în perioada aprilie – octombrie. Este vorba de o măsură menită să contribuie la păstrarea patrimoniului construit al acelor comunități, care pot fi comparate, de exemplu, cu restricțiile de circulație din centrul istoric al Londrei“, spune Ana Luca.

Ce mai conține clasamentul britanic

În topul ghidului britanic Rough Guides, pe lângă Detroit, Mexic și Transilvania, se mai regăsesc destinații precum Cambodgia, Grecia, coasta maritimă a Albaniei, Filipinele, regiunea de dealuri din Texas, precum și orașele Leipzig din Germania și Adelaide din Australia.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă