O fabrică de bere franceză a rezolvat o veche dilemă a industriei. A utilizat cu succes alge cu un pigment natural pentru a-și transforma berea în culoarea albastru, potrivit Euronews.
Berea, având numele de marcă „Line”, este rezultatul unei legături între o firmă care dorește să popularizeze algele ca supliment alimentar și o fabrică de bere artizanală din apropiere care căuta o modalitate de a-și face băuturile mai distinctive și atractive.
Vânzările din 2022 indică o cerere considerabilă pentru „Line”, spune Sebastien Verbeke, angajat al Hoppy Urban Brew (HUB), care face băutura.
„Cumpărătorii au devenit foarte interesați”, spune el.
Cum se colorează berea?
Nuanța albastră provine de la spirulină, o algă care este cultivată în bazine de o companie numită Etika Spirulina din Lille, nordul Franței.
Ficocianina, componenta spirulinei care dă culoarea de albastru, este apoi adăugată în bere în timpul procesului de preparare.
Berăriile încearcă de ceva timp să obțină nuanța extraordinară a băuturilor pe bază de hamei.
Anterior, mulți dintre cei care au încorporat spirulina în procesul lor de producție ajungeau să aibă o culoare verde din cauza nuanței natural gălbui a alcoolului.
Berea ușoară, cu gust de fructe se vinde foarte mult
Degustând o sticlă proaspăt produsă de bere „Line”, angajata fabricii de bere Mathilde Vanmansart a descris-o ca fiind hameioasă, ușoară și cu note fructate, în timp ce singura dovadă a algelor adăugate a fost culoarea distinctivă.
Xavier Delannoy, a cărui fermă furnizează spirulina, explică că după mai multe loturi de testare, fabrica de bere a găsit un amestec care a atras clienții.
1.500 de sticle de bere albastră au fost vândute între octombrie și decembrie anul trecut, iar fabrica de bere se pregătește acum să intensifice producția pentru a satisface cererea.
De la ultimul lot epuizat în decembrie, o cerere în creștere a determinat berăria să producă mai multă, spune Verbeke, adăugând că entuziasmul din jurul produsului este „încurajator”.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!