67% dintre români simt că prețurile articolelor fashion au crescut după începerea războiului din Ucraina
GLAMI.ro, cea mai mare platformă de descoperire a modei din România, a realizat un sondaj online pentru a monitoriza și analiza impactul avut de criza energetică, întreruperile aprovizionării și incertitudinea geopolitică provocate de războiul din Ucraina asupra clienților locali.
Această nouă inițiativă face parte din Fashion (Re)search, un studiu periodic al obiceiurilor și tendințelor consumatorilor. Datele au fost colectate, în perioada 12-16 aprilie 2022, printr-un chestionar pus la dispoziția tuturor vizitatorilor GLAMI.ro.
După aproape doi ani și jumătate sub spectrul pandemiei Covid-19, Europa se află acum în apele supărătoare ale instabilității financiare și ale reglărilor majore de consum, inflația devenind mai puternică în diferite segmente ale vieții cotidiene, după cum o arată conflictul de la granițele noastre, din Ucraina.
Instabilitatea geopolitică recentă din regiunea noastră este un factor cheie, fie direct, fie indirect, care influențează un conglomerat cu mai multe laturi, începând cu lanțuri de aprovizionare, producție, depozitare, transport, până la alegerile consumatorilor, în final.
Desigur, achizițiile de haine, pantofi și accesorii nu reprezintă o excepție – și, pentru a contura mai puternic modul în care consumatorii de modă online reacţionează și țin cont de această perioadă, GLAMI a realizat un nou sondaj pe platformele sale locale (Cehia, Slovacia, Grecia, Ungaria, România, Bulgaria, Slovenia, Croația, Spania), la care au participat aproximativ 26.000 de vizitatori.
Obiceiuri de cumpărare entuziaste – dar precaute – în 2022
67% dintre vizitatorii www.glami.ro consideră că prețurile la haine, pantofi și accesorii au crescut recent, însă 75% dintre aceștia au declarat că vor cheltui mai mult sau cel puțin aceeași sumă de bani ca în 2021 pentru achizițiile de modă din acest an. Cei care intenționează să diminueze cheltuielile vor recurge la reducerea achizițiilor vestimentare (70%) – dar nu vor trece la segmente mai ieftine.
Cu toate acestea, un procent interesant, 73% dintre cei care vor cumpăra la fel de mult ca în 2021, vor continua achizițiile din același segment, însă vor acorda o atenție deosebită articolelor aflate la reducere.
Întrebați direct cum simt că războiul din Ucraina a afectat cumpărăturile vestimentare,
66% dintre respondenți au afirmat că au redus consumul pentru a economisi bani, în cazul în care situația ia o întorsătură și mai nefericită. Instinctul umanitar al românilor pare să fie prezent, deoarece 9% dintre participanți au spus că vor cheltui mai puțin pentru a putea dona mai mult, în timp ce un procent mic, dar interesant, de 6%, a răspuns că intenționează să cumpere mai multe produse de bază, precum șosete, lenjerie etc., pentru a face un kit de supraviețuire.
Despre GLAMI GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Cea mai importantă platformă online europeană de descoperire a modei are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 1 milion de produse, de la aproape 12.000 de branduri. GLAMI se angajează să dezvăluie date și informații importante despre starea sectoarelor e-commerce din țările în care operează prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search. GLAMI Fashion (Re)search este singurul sondaj în derulare dedicat segmentului modei, care observă, monitorizează și înregistrează tendințele actuale din 9 țări europene.