Fashion Days dă startul campaniei de Black Friday în dimineața zilei de 10 noiembrie, potrivit directorului general al companiei, Robert Berza.
Retailer online de fashion, controlat de Dante International, compania care operează și eMAG, a anunțat stocuri de produse în valoare totală de aproximativ 230 de milioane de lei, cu 15% peste nivelul de anul trecut. Aproximativ 2 milioane de produse vor fi la reducere, conform oficialilor companiei, iar 80% din valoarea stocului va fi la cel mai bun preț din an.
Directorul general al companiei a ținut să precizeze că nu va exista o majorare a prețurilor anul acesta față de anul trecut, în ciuda problemelor de pe lanțul de aprovizionare cu care se confruntă piața – creșterea costurilor de transport, lipsa containerelor, dar și a creșterii costurilor de producție, din cauza scumpirii bumbacului.
Robert Berza a mărturisit că retailerul contractează marfă cu aproximativ un an înaiante, astfel că problemele din contextul actual nu se vor resimții de Black Friday.
„Sunt puține produse pe care le-am cumpărat mai scump decât anul trecut. Marfa pentru această toamnă a fost negociată în perioada noiembrie-decembrie a anului trecut. Producția acesteia a avut loc undeva în martie. Pe de altă parte, colegii noștri de la comercial încep discuțiile pentru toamna viitoare imediat după acest Black Friday și este posibil ca atunci să apară diferențe. Acum avem excepții care sunt într-o inflatie normală, aș spune”, a explicat Robert Berza.
Retailerul online de fashion estimează că vor fi 15.000 de comenzi încă de la prima oră de Black Friday. Totodată, previziunile indică un total de 207.000 de comezi, cu cu 27% mai mult decât anul trecut.
Robert Berza a declarat: „Anul acesta ne-am pregătit pentru peste 160.000 de clienți în perioada 10-14 noiembrie, o creștere de aproximativ 28% comparativ cu anul trecut. De asemenea, peste 75% din valoarea comenzilor va fi generată prin aplicația mobilă. Estimăm ca prima ora să fie chiar vârful numărului de comenzi, respectiv aproximativ 15.000 datorită numeroaselor deal-uri, de neratat, pe care această ediție le oferă și care se epuizează în primele 60 de minute. Pandemia a accelerat tranziția de la magazinele clasice spre e-commerce și românii au descoperit beneficiile clare: câștigi timp, ai mult mai multe opțiuni de produse și, mai ales de Black Friday, oferte unice la un preț extrem de competitiv”.
Directorul general Fashion Days a mai spus că miza de Black Friday pentru Fashion Days constă în 40.000 de clienți noi și creștere peste piață.
„Black Friday nu este pentru Fashion Days despre profit. Este preponderent despre a aduce cel mai mare număr de clienți”, a explicat explică Robert Berza.
De altfel, potrivit calculelor companiei, valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut cu 5 lei față de 2020, până la 435 de lei. Totodată, valoarea medie a produsului achiziționat va fi de 179 de lei în acest an, față de 194 de lei anul trecut. Reprezentanții companiei au explicat că explicația constă în reducerile semnificative aplicabile la brandurile premium și super premium și în includerea în ofertă a produselor mass-market.
În plus, Fashion Days urmărește să atragă clienții care cumpără, în general, produse ieftine.
Robert Berza a detaliat: „Pe lista de produse din ofertă se regăsesc anul acesta și branduri cu o poziționare mass market. Suntem convinși că valul de clienți care se duc către produse mai entry price, și creșterea anumitor business-uri precum Pepco, ne arată că putem aduce și acest tip de client online pe care apoi să îi păstrăm”.
Reprezentanții retailerului au mai anunțat că în campanie vor exista și aproximativ 60 de produse „hero” – produse cu o reducere substanțială sau produse ale unor branduri exclusiviste care, în general, nu au discounturi mai mari de 20-25%, dar acum se vor comercializa cu reducer mai mari.
Fashion Days estimează că 70% din produsele comandate de clienți vor ajunge la destinatari sâmbătă – duminică. Pe lângă livrarea prin curier și poștă, compania se așteaptă ca livrările prin easyboxuri să fie folosite intens. Într-o perioadă obișnuită, 45% din totalul livrărilor companiei se fac prin intermediul easybox-urilor, din cele peste 2.000 de locații din toată țara.