După un an în care majoritatea angajaților au lucrat de acasă și au experimentat un nou mod de a se organiza, acum, din ce în ce mai mulți doresc să își „mute” biroul într-o destinație exotică. Astfel, Eturia primește din ce în ce mai multe cereri pentru vacanțe personalizate și observă un nou trend în turism: sejururile cu laptopul pe plajă.
Chiar dacă joburile remote erau un fenomen izolat pe piața muncii din România înainte de pandemie, se pare că 2020 a modificat mult lucrurile. Oamenii își doresc să lucreze și din afara casei sau biroului, orientându-se spre destinațiile exotice care, odată cu introducerea charterelor, sunt mult mai accesibile. Zborurile charter rămân în continuare un criteriu prioritar în alegerea vacanței, alături de raportul dintre calitatea serviciilor și tarif. Pentru un pachet cerut în acest sens, pretențiile sunt simple: viteză bună la internet și un fus orar apropiat celui din România. În ceea ce privește prețurile, un sejur remote în Madeira, pentru o persoană poate începe de la 1500 euro și include cazare și transport, în Zanzibar prețul pornește de la 2000 euro per persoana, iar daca turistul vrea în Caraibe, Republica Dominicană este o alternativă, sejurul aici poate fi achiziționat cu 2200 euro de persoană.
„Începând cu vara anului trecut, am început să primim, timid, solicitări pentru sejururi în destinații exotice, unde internetul să aibă o viteză bună, pentru ca turiștii să poată să lucreze, îmbinând astfel utilul cu plăcutul. Solicitările pentru acest tip de sejururi au continuat să crească începând din martie, iar acum au atins un record la noi, în Eturia. Printre destinațiile preferate pentru joburi remote se numără :Maldive, Seychelles, Zanzibar, Kenya și Madeira – unde, pe lângă o conexiune bună la internet, un alt avantaj este diferența de fus orar mică, dar suficientă încât turistul să-și poată petrece diminețile sau serile așa cum își dorește. Iar atunci când fusul orar nu este o problemă, clienții aleg și Republica Dominicană sau Mexic – Cancun,” spune Ana-Maria Gherasim, Sales Manager la Eturia.
O nouă nișă în business, dar și în turism
2020 a fost un an decisiv pentru a stabili organizarea unui nou model de lucru care, potrivit studiilor recente, a funcționat: angajații și-au găsit un echilibru între muncă și viața personală, fapt ce a fost reflectat printr-o productivitate sporită de care beneficiază ambele părți. În plus, angajatorii se pare că beneficiază de un nivel de retenție îmbunătățit.
Libertatea de mișcare de care beneficiază acum angajații creează un nou segment în turism, cu pachete speciale dedicate, ce includ oferte pentru șederea îndelungată, dar și confortul necesar.
„Momentan, acest segment de călători este în creștere, însă în doi-trei ani, poate deveni o direcție de business. Deja există oferte speciale pentru long stay (adică sejururi mai lungi de 14 zile), cu facilități pentru pachete mai avantajoase de internet, astfel încât conexiunea să suporte apelurile video,” a mai spus Ana-Maria Gherasim.
În acest an, chiar și câțiva dintre angajații Eturia au ales să lucreze remote din destinații exotice.
Eturia este prima agenție de turism din România specializată în vacanțe exotice personalizate de tip tailor-made, care oferă turiștilor pachete în peste 120 de destinații din întreaga lume, dar și vacanțe cu plecări predefinite create pe principiul celui mai bun tarif. Mai mult, companiile aeriene prestigioase alese pentru zboruri, transferurile private, hotelurile de 4 și 5 stele atent selecționate în special în contextul actual, dar și faptul că pachetele includ toate costurile (intrările la obiectivele turistice, ghizii locali și bacșișurile acestora, serviciu de asistență non-stop), transformă vacanțele în experiențe la superlativ. Asigurarea medicală este inclusă în toate pachetele și acoperă chiar și îmbolnăvirea de COVID-19 înainte sau în timpul călătoriei.