Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Arhivă

Cum ne revenim după excesul de mâncare și băutură din prima zi de Paști. Cinci pași esențiali

Un consultant în nutriție și fitness recomandă cinci paşi esenţiali pentru a ne revigora organismul, după mesele bogate de Paşte, informează Mediafax.

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 09.04.2018 - 20:53

„Primul pas pentru a ne reveni după mesele copioase este să bem mai multă apă. Putem adăuga limonadă fără zahăr, supe, ciorbe. Ne vom recăpăta mai rapid energia şi vom ajuta chiar la reducerea retenţiei de apă”, explică nutriționistul Cristian Mărgărit.

Pasul doi constă în consumul mai mare de legume.

„Trebuie să consumăm în special salate cu verzituri de primăvară, rucola, spanac, leurdă, untişor, măcriş. Chiar şi gătite, cum ar fi urzicile. Rădăcinoasele, precum ţelină, morcov, sfeclă roşie, pot fi făcute şi suc. Aportul de potasiu şi magneziu va ajuta la eliminarea excesului de sare”, explică Mărgărit.

Potrivit acestuia, după mesele bogate de Paşte, este necesar să reducem consumul de alimente „grele”.

„Fie că vorbim de carne, ouă sau cozonac şi pască, trecem acum pe alimente mai uşoare precum peşte, iaurt, legume, fructe. Ele vor da pauza binemeritată aparatului digestiv, dar vor aduce în acelaşi timp şi nutrienţii esenţiali, de care avem nevoie”, precizează consultantul în nutriţie şi fitness.

De asemenea, trebuie să ajutăm digestia, iar ghimbirul are efecte benefice în acest sens.

„Condimentele care ajută digestia şi enzimele digestive pot fi şi ele de mare ajutor. Ghimbirul poate fi inclus în reţetele de carne sau chiar în limonadă. Ceaiurile hepatobiliare şi extractele de plante pentru
protecţia ficatului, precum silimarina, sunt binevenite, mai ales pentru cine a întrecut măsura cu alcoolul”, ne sfătuieşte Cristian Mărgărit.

Nu în ultimul rând, mişcarea este esenţială după mesele bogate de sărbătoare.

„Soluţia reală pentru arderea caloriilor în exces este să facem mişcare. La început cu plimbări în aer liber, apoi gimnastică, alergare uşoară sau bicicletă. Ar fi un start bun pentru un program de intrare în formă pentru vară, crescând intesitatea şi durata, după posibilităţi”, precizează Mărgărit.

Comentarii

loading...