39.3 C
București
luni, 15 iulie 2024
AcasăLifestyle"Creierul" Cupei Mondiale

„Creierul” Cupei Mondiale

Transmisiile live, reportajele din Africa de Sud, reluările de o calitate ireproşabilă au fost posibile datorită cartierului general al reprezentanţilor media, International Broadcast Center (IBC).

Pentru ca imagini­le de la cea mai im­portantă competiţie a anului să ajungă pe toată planeta, a fost nevoie de foarte multă muncă în lunile premergătoare turneului final, dar şi de o teh­nologie de ultimă generaţie. Centrul de presă se află în imediata apropiere a stadionului Soccer City din Johannesburg, locul unde se va disputa şi finala Cupei Mondiale.

De la Vancouver, direct în Africa de Sud

Nume grele ale presei internaţionale şi-au ales ca punct de coordonare International Broadcast Center. Dintre cele mai importante merită enumerate BBC, ESPN, ZDF şi FOX Sport. „Toţi cei 179 de clienţi ai noştri sunt în Africa de Sud, dar nu toţi au un studiou în această locaţie. Cred că suprafaţa cea mai mare este ocupată de studioul celor de la ZDF/ARD, 2.500 mp. Este enorm. Aici este locul unde sunt strânse şi procesate toate imaginile surprinse pe diferite arene ale Cupei Mondiale. Practic, este un studiou gigant de televiziune”, a spus Niclas Ericson, director FIFA TV.

ZDF/ARD a plasat în Cape Town, la meciul Argentina-Germania, nu mai puţin de 30 de camere TV suplimentare faţă de cele oferite deja de FIFA TV. Pentru nemţi, Cupa Mondială este un eveniment atât de important, încât imediat după ultima zi a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Vancouver, desfăşurate în luna februarie, toată aparatura a fost încărcată pe vapoare şi trimisă direct în Africa de Sud pentru a fi 100% pregătită pentru debutul competiţiei de pe „continentul negru”.

International Broadcast Center a fost creat şi este condus acum de către deţinătorul de drepturi de televizare a Cupei Mondiale. Totul a început în urmă cu patru ani, când FIFA TV a demarat discuţiile cu reprezentanţii Comitetului Local de Organizare a Cupei Mondiale pentru locul unde va fi amplasat centrul media. În momentul de faţă nu mai puţin de 40 de echipe şi care TV colindă Africa de Sud, urmărind echipele şi cum se desfăşoară cea mai importantă competiţie sportivă. Tehnologia de transmisie nu s-a schimbat cu mult faţă de cea de acum patru ani. Imagi­nile live sunt trecute printr-un master control, de unde sunt distribuite în diferite locuri ale centrului media, unde deţinătorii de drepturi le pot edita, pentru ca mai apoi să ajungă prin satelit sau prin fibră optică în casele telespectatorilor. Diferenţa faţă de 2006 este legată de posibilitatea transmiterii a 25 de meciuri în format 3D.

Un mare avantaj al IBC este faptul că majoritatea jurnaliştilor se află în acelaşi loc, informaţiile fiind mai uşor de cules. „Dacă ai pierdut vreo ştire sau te interesează echipa Spaniei, tot ce trebuie să faci este să mergi la uşa vecină şi să întrebi pe cineva. Multe per­soane au venit la noi şi ne-au pus întrebări despre echipa Germaniei. Ne putem ajuta reciproc şi asta face ca IBC să fie ca o mare familie”, a spus Nils Kaben, reporter ZDF Sports. La mică distanţă de studioul nemţilor se află englezii de la ITV Sport. „Este extraordinar. Suntem vecini cu ESPN. A fost o experienţă interesantă să conlucrăm înaintea, în timpul şi după jocul Anglia-SUA. Bineînţeles că această unitate are şi limite. Întotdeauna vor fi şi tachinări. Mai întâi am râs noi de francezi când au fost eliminaţi, pentru apoi să fie rândul lor să râdă când ne-a bătut Germania”, a spus Stan Ilic, editor ştiri la ITV Sport.  

 

CIFRE

IBC foloseşte 7.900 km de cabluri.

Clădirea a avut nevoie de 12,2 km de ziduri noi.

Sunt 3.000 de jurnalişti acreditaţi.

Audienţa pentru transmisiile de la CM: 26 miliarde de telespectatori.

Există 30 de studiouri speciale pentru interviuri.

Sunt amenajate 50 de studiouri pentru emisiuni.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă