YouTube a adăugat un nou format de publicitate, afișând reclame atunci când utilizatorii pun pauză videoclipurilor. Decizia Google a atras deja critici, fiind considerată controversată de comunitatea platformei.
Conform publicației Engadget, noua funcție face parte din strategia companiei de a maximiza timpul petrecut pe YouTube, inclusiv prin afișarea reclamelor pe ecranele de pauză.
Primele teste pentru acest tip de publicitate au început în 2023, într-un grup restrâns de agenți de publicitate.
În aprilie 2024, Phillip Schindler, directorul de afaceri al Google, a declarat că feedback-ul din partea agențiilor a fost pozitiv. Totuși, utilizatorii nu au primit cu același entuziasm această schimbare.
Pe Reddit, au apărut deja capturi de ecran care arată reclamele de pe ecranele de pauză, provocând o reacție negativă și un val de critici din partea comunității online.
Reclamele vor fi afișate pe desktop și pe mobil
Noile reclame sunt afișate atât pe versiunea desktop, cât și pe aplicația mobilă YouTube, ceea ce extinde impactul asupra tuturor tipurilor de utilizatori.
Acest tip de publicitate a fost deja implementat pe alte platforme de streaming, precum DirecTV și Hulu, pentru abonamentele de nivel inferior.
Este important de menționat că noua strategie de publicitate se aplică exclusiv utilizatorilor care folosesc versiunea gratuită a YouTube.