Yahoo a anunțat că a achiziționat platforma de știri bazate pe inteligență artificială a cofondatorilor Instagram, Artifact, și că va încorpora tehnologia acesteia în site-urile de știri și în alte site-uri ale furnizorului american de servicii web, notează Reuters.
Tranzacția semnalează o suferință continuă pentru start-up-urile media care se luptă să crească veniturile într-un moment în care giganții Big Tech Alphabet și Meta Platforms atrag cea mai mare parte a vânzărilor de publicitate.
În ianuarie, Artifact a transmis într-o postare pe blog, că va încheia operațiunile aplicației sale deoarece „oportunitatea de piață nu este suficient de mare pentru a justifica continuarea investițiilor în acest mod”.
Yahoo, care deține, de asemenea, mărcile de știri TechCrunch, Engadget și Yahoo Finance, a declarat că motorul de recomandare bazat pe inteligență artificială și alte caracteristici ale Artifact vor contribui la extinderea operațiunilor sale de știri și la furnizarea de conținut personalizat pentru public.
Editorul online deține, de asemenea, o participație minoritară în platforma de recomandări de conținut Taboola.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!a