Grupul Volkswagen a început să achiziționeze cipuri importante din punct de vedere strategic, direct de la 10 producători, inclusiv NXP Semiconductors, Infineon Technologies și Renesas Electronics.
Grupul VW se baza anterior pe furnizorii săi de componente pentru a cumpăra cipuri. Acum, producătorul de automobile a început să încheie acorduri directe cu producătorii de cipuri în octombrie anul trecut pentru a se asigura că aprovizionarea sa este sigură, potrivit lui Karsten Schnake, șeful de achiziții al Skoda, care este, de asemenea, responsabil de grupul de lucru COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security) al Grupului VW pentru furnizarea de componente.
Creșterea electrificării vehiculelor și tendința de utilizare în creștere a funcțiilor de asistență pentru conducerea autonomă creează cererea de semiconductori.
„În 1978, doar opt semiconductori au fost instalați într-o unitate de control a unui Porsche 911. Astăzi, o Skoda Enyaq are aproximativ 90 de unități de control cu aproximativ 8.000 de componente electronice”, a spus VW într-un comunicat de presă
Valoarea componentelor electronice dintr-un vehicul se va dubla până în 2030 de la media actuală de aproximativ 600 de euro pe vehicul, potrivit producătorului auto.
Astăzi, industria auto se află pe locul 5 printre principalii cumpărători, cu un volum global de achiziții de semiconductori de aproximativ 47 de miliarde de dolari, a adăugat VW. Până în 2030, se așteaptă ca industria să fie pe locul trei, cu un volum de piață de aproximativ 147 de miliarde de dolari.
VW și producătorul franco-italian de cipuri STMicroelectronics au anunțat planurile în iulie anul trecut de a dezvolta un nou semiconductor, marcând prima relație directă a VW cu un furnizor de semiconductori de rangul doi și trei.
Guvernul german i-a curtat pe cei mai mari producători de cipuri din lume cu subvenții de miliarde de euro. Intel cu sediul în SUA și Taiwanul au anunțat anul acesta planuri de a construi fabrici în Germania.
VW nu a încheiat o relație de aprovizionare directă cu TSMC, cel mai mare producător contractual de semiconductori din lume, dar se întâlnește cu aceștia la fiecare câteva săptămâni pentru a comunica situația sa, a spus Schnake.
De asemenea, producătorul auto intenționează să reducă varietatea de cipuri necesare în vehiculele sale pentru a simplifica lanțul de aprovizionare, ceea ce va ajuta, de asemenea, la simplificarea ofertei de software, a spus Schnake