19 C
București
sâmbătă, 14 septembrie 2024
AcasăSocialAdministratieViteza schimbă harta: București-Budapesta, legate de o panglică de oțel

Viteza schimbă harta: București-Budapesta, legate de o panglică de oțel

Trenurile fulger își croiesc calea între București și Budapesta, cu peste 200 km/h

Au apărut primele scenarii de trasee pentru ruta București – Budapesta. Liniile de cale ferată de mare viteză între București și Budapesta, proiect convenit luna trecută de premierul Marcel Ciolacu și Viktor Orban la Vila Lac, are deja două variante.

Un posibil traseu va lega București de Epsicopia din Oradea, iar costurile estimate sunt de 17 miliarde de euro, arată hotnews.ro. Acest traseu de 590 de kilometri de linie ferată de mare viteză, ar urma să fie validat de rezultatele studiului de fezabilitate.

Ministerul spune că o legătură feroviară de mare viteză sau cu viteză sporită care să conecteze zona Constanța/Port Constanța cu București și, mai departe, cu Budapesta și implicit cu rețeaua europeană de cale ferată modernă, este stipulată în documentul strategic de programare a investițiilor în infrastructură, respectiv Master Planul General de Transport.

„Pentru realizarea concretă a liniei de mare viteză Budapesta-București, în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 este propusă realizarea unui Studiu de fezabilitate pentru construcția unei cãi ferate de mare viteză pe axa est-vest, care să se suprapună cât mai puțin cu investițiile feroviare realizate sau în curs de realizare”, arată Ministerul Transporturilor.

Un alt traseu ar fi un aliniament hibrid, care include secțiuni modernizate la nivelul 160 km/h pentru o parte a traseului (traversäri montane, culoare existente), respectiv aliniament nou cu viteză de peste 200 km/h, în funcție de aspectele geografice și cele de rentabilitate economică pe anumite porțiuni ale traseului. O astfel de abordare presupune valorificarea unor investiții deja realizate, în curs de realizate sau în faza de proiect de modernizare. Astfel traversarea montană s-ar putea realiza pe un traseu comun HSR cale ferată convențională. În acest context, este propusă realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția primei cãi ferate de mare viteză din România cu un cost estimat de 120 milioane euro (142 milioane euro cu TVA).

Dana Macsim
Dana Macsimhttps://www.romanialibera.ro
Dana Macsim este o profesionistă experimentată în jurnalism și comunicare, cu o carieră diversificată în mass-media și educație. A fost editor și prezentator de știri la Realitatea Plus din București, rol pe care l-a ocupat din decembrie 2019 până în iulie 2024. Începând cu 1 iulie 2024, Dana s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, a lucrat la Prima tv, Național Tv, Profit.ro și Money Channel în aceleași funcții. Dana a fost coordonator de marketing și comunicare la TCE 3 Brazi Group și expert în comunicare la Agenția pentru Dezvoltare Regională – Nord-Est. De asemenea, a fost manager la Centrul pentru Artă și Cultură Neamț și copywriter la Opera Comică pentru Copii din București. Pe lângă activitatea în jurnalism, Dana a fost și este profesor de limba franceză și de limba și literatura română la diverse instituții de învățământ. Dana deține un master în Comunicare de la Universitatea din București și este traducător și interpret certificat pentru limba franceză.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă