Pilotul spaniol Tosha Schareina (Honda) a câștigat etapa a opta a Raliului Dakar 2025 la secțiunea moto, desfășurată luni în Arabia Saudită. Schareina a parcurs cei 485 de kilometri ai probei speciale dintre Al Duwadimi și Riad în 4 ore, 53 minute și 0 secunde.
El a fost urmat de americanul Ricky Brabec (Honda), campionul en titre, la 2 minute și 7 secunde, și de compatriotul său Skylar Howes (Honda), la 2 minute și 45 de secunde.
Românul Emanuel Gyenes (KTM) a încheiat etapa pe locul 20, la 25 minute și 2 secunde de învingător, aceasta fiind cea mai bună clasare a sa în actuala ediție a raliului. Gyenes, aflat la a 15-a sa participare la Raliul Dakar, concurează la categoria Original by Motul, destinată piloților fără asistență tehnică. În clasamentul general, el ocupă poziția a 21-a, la 4 ore, 36 minute și 55 de secunde de lider. De asemenea, Gyenes este lider la categoria Original by Motul, urmat de francezul Benjamin Melot (KTM), la 11 minute și 48 de secunde.
La vârful clasamentului general, australianul Daniel Sanders (KTM) își menține poziția de lider, după ce a încheiat etapa a opta pe locul patru. Sanders are un avans de 12 minute și 3 secunde față de Tosha Schareina și de 31 minute și 56 de secunde față de Ricky Brabec.
Marți este programată etapa a noua, care va duce concurenții de la Riad la Haradh, pe o probă specială de 357 de kilometri. Această etapă marchează începutul unei noi faze a raliului, cu trasee variate și provocări suplimentare pentru piloți.
Emanuel Gyenes, cunoscut în lumea motorsportului drept „Mani”, a demonstrat o constanță remarcabilă de-a lungul anilor în Raliul Dakar. În 2020, el a câștigat categoria Original by Motul, iar în 2021 a ocupat locul al doilea. Performanțele sale din acest an confirmă statutul său de unul dintre cei mai buni piloți privați din competiție.
Raliul Dakar 2025 a debutat pe 3 ianuarie cu un prolog de 29 de kilometri, urmat de 12 etape care testează la maximum abilitățile și rezistența participanților. Competiția se desfășoară integral în Arabia Saudită, oferind peisaje variate, de la dune de nisip la terenuri stâncoase, punând la încercare atât navigația, cât și anduranța piloților.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!