Valoarea medie a unei vacanţe pe litoralul românesc a fost de 546 de euro pentru două persoane, în acest an, iar durata medie a unui sejur a fost de 4,8 nopţi, relevă datele centralizate de LitoralulRomânesc.ro.
Din totalul rezervărilor, 26% au fost achitate cu vouchere de vacanţă, iar durata medie a sejurului a fost 4,8 nopţi.
Datele citate relevă faptul că pentru cei aproape 12.000 de turişti care au oferit feedback la finalul sejururilor petrecute pe litoral, curăţenia din hoteluri a fost evaluată cu nota 8,59 din 10, serviciile primite – cu 8,28, poziţionarea hotelului – cu 8,99, personalul hotelului – cu 8,56, raportul calitate-preţ – cu 8,15, şi dotarea unităţilor de cazare – cu 7,82.
Peste 36% din totalul celor care au ales litoralul românesc în această vară sunt din Capitală. Pe locul secund se află judeţul Prahova, cu 5,92% din totalul turiştilor veniţi pe litoral, iar pe poziţia a treia se află judeţul Cluj, cu 5,27% din total. Topul continuă cu Timiş (5,20%), Braşov (4,44%), Iaşi (4,30%), Argeş (2,75%), Bacău (2,14%), Dolj (2,14%) şi Suceava (2,10%).
La polul opus se situează judeţele Tulcea, Ialomiţa, Mehedinţi şi Sălaj, care nu adună două procente cumulat.
Principala categorie de turişti care alege staţiunile de la Marea Neagră ca destinaţie de vacanţă, respectiv 68% din total, este formată din familii, urmată de cupluri, cu 22% din total.
În ceea ce priveşte clasamentul pe criteriul „de vârstă”, 41,9% dintre turiştii care preferă staţiunile româneşti de pe Litoral sunt între 25 şi 44 ani, 28% între 45 şi 54 de ani, iar 12% reprezintă seniorii din categoria de vârstă 55 – 64 de ani.
Turoperatorul menţionează că, deja, unii turişti au început să se intereseze de achiziţionarea sejururilor la Marea Neagră pentru vara viitoare, iar cea mai mare parte a ofertelor vor fi disponibile la finele lunii septembrie prin intermediul programului „Înscrieri Timpurii”, pentru a beneficia de avantaje precum un discount de până la 50% şi posibilitatea de a plăti pachetul în tranşe.
Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohtone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări.
Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.