Uniunea Europeană are vești proaste pentru mai multe branduri, printre care și Coca-Cola. Emblematica sticlă ar putea dispărea.
La Bruxelles se discută noi norme privind ambalajele la nivelul UE, în cadrul propunerii Comisiei Europene de regulament privind ambalajele și deșeurile de ambalaje (PPWR), prezentată în urmă cu un an, conform www.euractiv.com.
Comisia de mediu a Parlamentului European a votat la data de 24 octombrie în favoarea unui proiect de lege, marcând astfel un prim pas în procesul legislativ înainte ca plenul Parlamentului să-și exprime poziția în luna noiembrie. Aceasta este o etapă esențială în pregătirea terenului pentru negocierile intense care vor urma cu statele membre ale Uniunii Europene, cu scopul de a finaliza legea în timp util pentru alegerile europene planificate în luna iunie.
Dar grupurile industriale se tem că legea riscă să încalce protecția drepturilor de proprietate intelectuală atunci când este vorba de ambalaje speciale, cum ar fi sticlele de băuturi de marcă.
„Designurile creative și formele iconice vor dispărea treptat”
„Riscul este că produsele ambalate vor începe să arate la fel. Designurile creative și formele iconice vor dispărea treptat, iar valoarea comercială va fi irosită, deoarece mărcile nu se vor mai putea distinge unele de altele pe rafturi“, a declarat FEVE, o asociație comercială care reprezintă producătorii de sticle de sticlă.
În timp ce producătorii de ambalaje din sticlă au recunoscut eforturile deputaților europeni de a recunoaște „într-o oarecare măsură” modelele de ambalaje brevetate, ei au declarat că legea votată marți „este mult sub așteptările lor”.
„Ne temem că acest lucru va duce la standardizarea ambalajelor și la dispariția treptată a diferențierii mărcilor“, a declarat Adeline Farrelly, secretar general al FEVE.
În prezent, regulile referitoare la designul ambalajelor sunt stipulate la articolul 9 din directiva privind deșeurile de ambalaje, care impune ca greutatea și volumul ambalajelor să fie reduse la minim.
Directiva include și o serie de „criterii de performanță” prezentate în anexa IV. Aceste criterii pot fi utilizate de către producători pentru a justifica utilizarea de ambalaje mai voluminoase sau mai grele, având în vedere aspecte precum protecția produsului, logistica sau siguranța consumatorilor.
Cu toate acestea, comisia a propus eliminarea criteriilor de „acceptare de către consumator” și de „marketing și prezentare a produsului” din lista acceptată de criterii de performanță atunci când a prezentat anul trecut legea sa actualizată privind ambalajele.
Aceste eliminări au fost menținute în cadrul votului din Parlament, ceea ce înseamnă că sticlele de sticlă emblematice, cum ar fi faimoasa sticlă de Coca-Cola, ar putea sfârși prin a fi scoase de pe piața UE, au declarat surse din industrie.
„Da, sticla emblematică Coca-Cola este cu siguranță în pericol, la fel ca și multe alte sticle emblematice de parfumerie, alimente, băuturi spirtoase, dacă este nevoie să se folosească mai multă sticlă pentru o anumită formă“, a declarat o sursă din industrie.
Istoria sticlei Coca-Cola
Istoria sticlei de Coca-Cola este strâns legată de evoluția băuturii iconice. Primele sticle de Coca-Cola au apărut în 1899, când Asa Candler, care deținea compania la acea vreme, a decis că ambalarea băuturii în sticlă ar fi o mișcare inteligentă pentru a distinge produsul și pentru a evita imitațiile. Astfel, a apărut faimoasa sticlă de sticlă Coca-Cola, cunoscută sub numele de „contur bottle” sau „Hobbleskirt” pentru forma sa distinctivă.
În 1916, The Coca-Cola Company a organizat un concurs pentru a dezvolta un design de sticlă care să se evidențieze și mai mult. Răspunsul a venit din partea lui Earl R. Dean, un designer care a creat celebrul design „contur bottle” sau „conturul”. Acest design a devenit iconic, și astfel, sticla de Coca-Cola a devenit cunoscută în întreaga lume.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!