Un petrolier scufundat ar fi fost găsit în largul coastelor Filipinelor, eforturile autorităților de acum fiind să limiteze amploarea poluării.
Autoritățile filipineze cred că au găsit locația unei nave-cisternă care s-a scufundat în largul coastelor sale săptămâna trecută, a declarat luni Ministerul Mediului, în timp ce autoritățile și comunitățile locale vor să determine amploarea unei scurgeri de petrol pentru a limita alte daune aduse mediului, potrivit Reuters.
Autoritățile din Filipine cred că au localizat epava petrolierului care s-a scufundat în largul coastelor sale săptămâna trecută, creând o scurgere de petrol.
Și, ca atâtea accidente similare petrecute înainte, comunitățile locale se tem de cât de multe daune vor fi cauzate mediului, dar și propriilor lor mijloace de existență înainte ca acest lucru să se termine.
Aceasta este provincia Oriental Mindoro. Din cer puteți vedea pata de petrol care se acumulează pe plajele sale – petele întunecate din mare și nisip.
Un petrolier scufundat în largul coastelor Filipinelor a fost găsit, undeva la 1200 picioare sub mare și având peste 211000 de galoane de petrol
Se crede că nava scufundată se află la 1.200 de picioare sub nivelul mării și căra 211.000 de galoane de petrol când s-a scufundat și nu se știe încă cât de mult petrol a scăpat.
Florante Favroa este pescar. Guvernul a oprit operațiunile de pescuit și el acum spune că se teme că nu va mai reuși să-și hrănească copiii. El a mai spus că poluarea i-a dat dureri de cap, dar i-a afectat și căile nazale.
Philip Servancia este un alt pescar, aflat în apropiere. El spune că oamenii folosesc găleți și saci pentru a ridica puținul ulei(petrol) pe care îl pot duce de acolo.
Încă nu este clar ce a determinat scufundarea tancului, numit MT Princess Empress. Deși paza de coastă a spus că a suferit probleme la motor, pe marea agitată. Toți cei 20 de membri ai echipajului au fost salvați înainte de naufragiu.
Guvernatorul local a promis că va cere despăgubiri pentru dezastru. Aproximativ 89.000 de acri de recif de corali, mangrove și iarbă de mare sunt potențial afectate.
Poveștile tragice ale petrolierelor gigant, de 150.000 tone, construite în România
După explozia care a avut loc în urma coliziunii cu un cargou grecesc și care a spulberat vitraliile Catedralei „Sfânta Sofia“, petrolierul „Independența“ a ars 29 de zile și s-a scufundat în Bosfor, iar în urma unei explozii inexplicabile petrolierul „Unirea“ s-a scufundat la Capul Caliacra.
În luna noiembrie se vor împlini 40 de ani de la cea mai mare catastrofă din istoria navigației românești, în care a fost distrus primul petrolier de 150.000 de tone construit în România, „Independența”. Pe 15 noiembrie 1979 nava se pregătea să traverseze Bosforul la reîntoarcerea în țară, însă a fost lovită în plin de un cargou grecesc. A urmat o explozie puternică, spulberând geamurile multor clădiri din Istanbul, inclusiv vitraliile Catedralei „Sfânta Sofia”. Cele peste 160.000 de tone de petrol de la bordul navei au ars timp de 29 de zile. Și-au pierdut viețile 40 din cei 43 de membri ai echipajului. Ca număr de victime, acel accident naval a fost depășit de scufundarea navei „Mogoșoaia”, de la care în septembrie se vor împlini 30 de ani și în care și-au pierdut viețile peste două sute de persoane. În octombrie 1982, al 2-lea petrolier de 150.000 tone, „Unirea”, a fost rupt în două de o explozie inexplicabilă produsă la bord și o zi mai târziu nava se scufunda în zona Capului Caliacra, în apele Bulgariei.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!